چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اصرار نمایندگان مجلس بر «تعیین اجاره‌بها به جای بازار» باعث شده نسخه سوم اصلاحی از طرح ساماندهی بازار اجاره مسکن، اخیرا برای تایید نظر شورای نگهبان، روانه این شورا شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بازار ارز و طلا از امروز با فروکش کردن تنش‌های سیاسی، آرام می‌شود.

نمونه‌های اولیه کراس اوور جدید آلمانی، به ایران وارد شد.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

عضو اتاق بازرگانی ایران با پیش بینی شرایط بازار با توجه به اتفاقات احتمالی در منطقه گفت: تاکنون که با مداخله و نظارت سیاستگذار، قیمت ارز کنترل شده و چه بسا با ادامه یافتن آرامش کنونی می‌توان به کاهش قیمت دلار و رسیدن به کانال‌های پائین‌تر هم امیدوار بود.

قیمت طلا و سکه در آخرین روز معاملاتی فروردین با روند افزایشی همراه شد.

ناصر رضایی، معاون شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند. با مردمی مواجه هستیم که حتی اگر مسکن شان را تامین کنیم توان نگهداری آن را هم ندارند. منبع: نوداقتصادی

در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین اتومات مدل 1403 صفر امروز یک اردیبهشت 890 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ این در حالی است که قیمت شاهین دنده‌ای مدل 1400 با کارکرد 37 هزار کیلومتر 640 میلیون تومان اعلام شده است.

مازراتی سوپرکار برقی گرن کابریو فولگوره را با طراحی پرظرافت همیشگی خود، پیشرانه 818 اسب بخاری و شارژ فوق‌العاده سریع به نمایش گذاشت.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.54 درصد افزایش به 2391 دلار و 93 سنت رسید.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: مشخص نیست همسان‌سازیِ بازنشستگان تامین اجتماعی چگونه قرار است اجرا شود. امیدواریم به بهانه‌ی نبودِ بودجه بازنشتسگان تامین اجتماعی را از همسان سازیِ حقوق معاف نکنند که بازنشستگان تامین اجتماعی اوضاعِ معیشتِ بسیار بدی دارند. ضمن اینکه آن‌ها از مزایای مزدی هم بی‌بهره هستند.

از ابتدای امسال و همزمان با ماه مبارک رمضان، قیمت حبوبات حدود 30 درصد، گوشت قرمز حدود 25 درصد، صیفی جات 50 درصد، برنج حدود 10 درصد و برخی اقلام دیگر هم حدود 15 درصد افزایش داشته اند.

یک اقتصاددان درباره دلیل افزایش قیمت طلا در بازار جهانی توضیح داد.

به تازگی شایعه کناره‌گیری وزیر اقتصاد مطرح شد و برخی از این تغییر استقبال کردند و آن را مقدمه‌ای برای تغییر فرمان اقتصادی تلقی کردند تا گشایشی ایجاد شود.

صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در 6سال‌اخیر رسیده و به‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه غرب، به اقتصاد این کشور برابر با 35‌میلیارد دلار در سال‌رونق بخشیده است.

علیرغم اعتراض به پروازی بودن مدیران شرکت‌های پتروشیمی در شهرستان بندر ماهشهر در چند سال گذشته، طی چند ماه اخیر برخی از مدیران این پتروشیمی‌ها حتی مشاوران خود را از مرکز کشور و جاهای دیگر انتخاب کرده‌اند که آنها هم پروازی هستند.