سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

خودرو دو درِ مینی کوپر اس 2025 (مدل جدید خودرو خاطره‌انگیز مستربین) با گیربکس هفت سرعته در رنگ‌های جذاب رونمایی شد.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه 8 فروردین ماه) با 11 هزار و 972 واحد رشد، در ارتفاع 2 میلیون و 261 هزار و 399 واحدی قرار گرفت.

وزیر کار از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین خبر داد.

قیمت طلا، سکه و ارز در چهارمین روز کاری سال 1403 ریزشی شد.

یک کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: سال 1403، سال عجیبی است، زیرا از یک طرف در بخش خودروهای زیر یک میلیارد با چالش‌های جدی روبه‌رو هستیم و نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد، اما از آن طرف در بخش خودروهای بالای یک میلیارد تومان، تنوع زیاد داریم و رکود اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امروز آیین نامه مهم بودجه 1403 که در ارتباط با حقوق و دستمزدها بود در هیئت دولت تصویب شد، گفت: بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه 1403 وجود ندارد.

میانگین بازدهی بورس در سال 1402 حدود 12 درصد رشد را تجربه کرد، در این میان قیمت سهم شرکت بیمه ملت با رشدی 78 درصدی، یکی از بالاترین بازدهی‌ها در سال گذشته را رقم زد.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: وزارت اقتصاد رسما به مجلس اعلام کرد که 100 هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی که به لایحه بودجه اضافه شده در قانون مصوب حتما بار مالیاتی بیشتری دارد و حدود 10 درصد افزایش بار مالیاتی برای کشور خواهد داشت.

مهلت استفاده از اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تا 18فروردین ادامه دارد.

یک کارشناس بازار سرمایه خروج پول حقیقی از این بازار را نمره‌ای منفی برای متولیان بازار سهام عنوان کرده و می‌گوید: سال 1399 سالی هیجانی بود، در آن سال 25 همت خروج پول از بازار داشتیم. سال 1401 حدود 60 همت و اکنون بیش از 90 همت خروج پول حقیقی داریم. رشد حجم خروج پول از بازار نشانه افزایش بی اعتمادی ناشی از عملکرد نادرست دولت است.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور از تصویب و ابلاغ آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها در هیأت دولت خبر داد و گفت: این مصوبه در راستای حمایت از نوسازی ناوگان فرسوده و کمک به رانندگان است.

ایران خودرو اعلام کرد، پس از پایان تعطیلات نوروزی فراخوان متقاضیان پارس را ادامه خواهد داد.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما واقعا از رفتار نمایندگان دولت خصوصا وزیر کار در شورای عالی گله‌مند هستیم و گذاشتیم بعد از اینکه مجلس شروع به کار کرد، بحث را دنبال کنیم و با همفکری یک تصمیمی در خصوص وزیر و تصمیم اتخاذ شده، بگیریم.

یک کارشناس بازار ارز، مسیر احتمالی قیمت دلار در سال 1403 را تشریح کرد.

رییس سابق اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: اگر نرخ تورم کنترل شود، قیمت خودرو بالا نمی‌رود و یا اگر نرخ تورم کنترل نشود، اما افزایش تولید داشته باشیم، شرایط بازار خودرو متفاوت می‌شود.

به باور کارشناسان، بازار مسکن با فاصله از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان مشاهده کرد.