سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

براساس گزارش جدید مسکن بانک مرکزی، میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به بیش از 81 میلیون تومان رسیده که نسبت به بهمن 3.8 درصد و نسبت به اسفند 1401 بیش از 24 درصد افزایش یافته است.

شرط پرداخت حق اولاد، 720 روز بیمه پردازی است.

قیمت کوئیک در حالی در آخرین روزهای سال 1402 از 400 میلیون تومان عبور کرد که با این مبلغ در سال 1400 امکان خرید حداقل دو دستگاه کوئیک وجود داشت.

دولتی که با هفت هزار صفحه برنامه اقتصادی وبزرگترین شعارها در این حوزه فعالیت خود را آغاز کرد، حالا خانه‌تکانی بزرگ در تیم اقتصادی را تجربه کرده و با پوست اندازی کامل نسل اول مدیران اقتصادی روبروست.

استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق با نگاهی به چالش‌های اصلی اقتصاد ایران در سال 1403 به پیش بینی نرخ تورم و رشد اقتصادی در این سال پرداخت.

قیمت انواع خودروی کوئیک در آخرین روزهای سال 1402 از 400 میلیون تومان هم عبور کرد. اما در سال 1400 امکان خرید کدام خودروها با این مبلغ وجود داشت؟

«اگر اعداد ذکر شده را در هم ضرب کنیم در سال 1402، در محدوده بین 28 تا 29 میلیارد دلار و در خوش بینانه‌ترین حالت 30 میلیاد دلار و در بدترین حالت 27 میلیارد دلار درامد فروش نفت و میعانات گازی را کسب کرده ایم. این عدد پس از کسر کردن دور زدن تحریم و انتقال وجه محاسبه شده است.»

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

حضور فرزندان خانوار بالای 18 سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟

در این میان برخی از وراث نتوانستند سود سهام عدالت متوفی را دریافت کنند که در این باره ابهاماتی به وجود آمد. طبق پیگیری‌ها از شرکت سپرده گذاری مرکزی، وراثی که در مرحله دوم توانستند سود سهام عدالت متوفی خود را دریافت کنند که سجامی شده بودند و تنها انتقال سهام به افراد کافی نیست.

معاون وزیر نفت گفت: با الکترونیکی شدن خدمات صدور کارت‌های سوخت تا پایان اردیبهشت، زمان تحویل این کارت‌ها از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد.

طلا با افزایشی عجیب، از مرز 2 هزار و 230 دلار هم گذشت.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بنابر آخرین آمار جمعیت دام پروار گوساله به 150 هزار راس رسیده است.

محمد بحرینیان برای سرمایه‌گذاری در سال 1403 با هدف جبران نرخ تورم توصیه‌ای متفاوت به مردم کرد.

یک اقتصاددان گفت: در صورت عدم کنترل ناترازی‌های اقتصاد کلان، احتمال رخداد تورم‌های سهمگین وجود دارد و همین مساله ضرورت ورود عاجل و جدی به معضل ناترازی های اقتصاد کلان را بیش از پیش بازگو می کند.

ساعت کاری ادارات دولتی در روزهای بعد از لیالی قدر اعلام شد.