سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

قیمت اغلب خودروها امروز در بازار خودرو در مسیر کاهشی حرکت کرد.

در صورت تداوم روند رشد 4 درصدی ماهانه نرخ ارز در دولت دوازدهم، قیمت دلار در اواسط سال 1403 از 100 هزار تومان عبور می‌کرد و در پایان سال 1403 به 130 هزار تومان و در پایان سال 1404 به 200 هزار تومان می‌رسید. در حالی که با فرض تداوم روند رشد 2.8 درصدی ماهانه نرخ دلار در دولت سیزدهم، تا پایان این دولت هم قیمت دلار به 100 هزار تومان نخواهد رسید.

در گزارش زیر به بررسی محله‌ها و خانه‌هایی که اجاره آنها نسبت به مناطق دیگر تهران ارزان‌تر است می‌پردازیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: فراز دوم این است که گفته حقوق کارگران با توجه به تورم باشد نگفته عین تورم باشد، تورم را آمدیم به چند بخش تقسیم کردیم؛ یک تورم سال گذشته، دوم تورم نقطه به نقطه و سوم تورمی که برای سال 1403 پیش‌بینی می‌شود. لذا معدل این‌ها را گرفتیم نزدیک 35 درصد شد و عین قانون را برای 1403 اجرا کردیم و مستحضر هستید اساسا قانون این را مشخص کرده است.

رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال 1401 شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال 1403 واریز می‌شود.

قیمت دلار در هفته نخست فعالیت بازارهای مالی در سال 1403 با افزایش ارزش بازگشایی شد و در سقف مقاومت قرار گرفت. در هفته اخیر رخدادهای سیاسی بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داد.

مجموع سرمایه‌گذاری خارجی مصوب و معتبر خارجی در ایران طی سه سال اخیر در دولت سیزدهم (1400، 1401 و 1402) به 11.9 میلیارد دلار رسید و رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در 16 سال اخیر ثبت شد.

محمد بحرینیان معتقد است نشانه‌ای دال بر رشد اقتصادی در سال جاری وجود ندارد.

حق بیمه پایه 7 درصد از حداقل دستمزد، معادل 652 هزار و 540 تومان مشخص شد.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با اشاره به حساسیت شهروندان در مورد وضعیت بازار مسکن در سال جدید، گفت: حوزه مسکن از مؤلفه‌های بسیاری نظیر سیاست‌های مالی دولت، تورم، نرخ ارز و... اثر می‌پذیرد و از منظر کلان، آنچه در سال جدید برای این حوزه رخ می‌دهد، بیش از هر چیز وابسته به رفتارهای دولت و سیاست‌های اوست.

طرح آخرین فرصت مجدد ثبت نام سهام عدالت 1403، توسط مجلس، در حال بررسی می باشد و به تصویب نهایی نرسیده است، لذا نمی توان در رابطه با زمان دقیق مهلت ثبت نام سهام عدالت 1403، این سهام اظهار نظر کرد

نایب رییس اتحادیه صوتی و تصویری درباره پشت پرده فعالیت کورش کمپانی توضیح داد.

وحید شقاقی‌شهری، اقتصاددان، پیش‌بینی می‌کند: با کاندیداتوری ترامپ، تشدید تحریم‌های نفتی، ناترازی‌ها و تشدید کسری تراز تجاری غیرنفتی و حساب سرمایه، رکورد تورم 50 ساله ایران در سال آینده شکسته خواهد شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه امروز خبر داد که آیین‌نامه دستمزد 1403 در هیئت دولت تصویب شد.

قیمت روز روغن مایع در تاریخ 10 فروردین 1403 اعلام شد.

وزیر کار در نشست شورای عالی کار در 28 اسفند ماه از ارسال لایحه اصلاح ماده 41 و 167 قانون کار به مجلس پس از تعطیلات عید با قید فوریت خبر داد.