سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت بازار مسکن در سال 1403 توضیح داد.

یک اقتصاددان به این سوال که بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال 1403 کدام است، پاسخ داد.

رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال 1401 شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال 1403 واریز می‌شود.

کوئیک S که در شهریور 342 میلیون تومان بود در پایان سال با قیمت 412 میلیون تومان معامله شد.

قیمت طلا و سکه در حالی که با شروع معاملات بازارها در سال جدید اندکی افزایشی شده بود اما در ادامه بر سر دو راهی قرار گرفت تا انواع قطعات سکه نزولی شوند و طلا صعودی باقی بماند. آیا با توجه به سیگنال افزایشی دلار پشت خطی، بازار طلا و سکه در مسیر صعودی قرار می‌گیرد؟

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش 170 درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در ابتدای دولت سیزدهم حداقل دستمزد ماهانه کارگران تنها 2 میلیون و 656 هزار تومان بود که پس از گذشت حدود دو و نیم سال به 7 میلیون و 166 هزار تومان و حداقل دریافتی کارگران به 11 میلیون و 107 هزار تومان رسیده است.

میزان ثروت ثروتمندترین عرب جهان اعلام شد.

سخنگوی انجمن تایر گفت: به دلیل تورم قیمت مواد اولیه و نهاده‌های تولید به صورت مستمر افزایش می‌یابد اما قیمت گذاری دستوری باعث می‌شود که قیمت کالای نهایی به صورت پلکانی تغییر کند.

دادوستدهای تالار شیشه‌ای در سال 1403 از روز یکشنبه 5 فروردین آغاز خواهد شد. در رابطه با پیش بینی بورس در روزهای آغازین فروردین رویکردهای متفاوتی در میان کارشناسان وجود دارد. با این وجود چه سرنوشتی در انتظار بازار سهام است؟

به موجب مصوبه هیأت وزیران حداقل سرمایه مورد نیاز برای تأسیس و فعالیت؛ بانک غیردولتی معادل 200 هزار میلیارد ریال، مؤسسه اعتباری غیربانکی معادل 150 هزار میلیارد ریال و بانک قرض‌الحسنه معادل 50 هزار میلیارد ریال تعیین شد.

«برای یادگیری سودآوری در بازار رمزارزها، سراغ افرادی که تحلیل تکنیکال می کنند نروید. حداقل این است که سراغ افرادی که تحلیل احساسات بازار و تحلیل بنیادی می دانند، بروید و سودآوری را از آنها یاد بگیرید. این افراد در بلندمدت موفق تر عمل می کنند.»

قیمت دلار که در آخرین روزهای معاملاتی سال گذشته در کریدور ششم بسته شده بود، در معاملات پشت خطی نخستین روز معاملاتی سال جدید در این مسیر پیشروی کرد. این در حالی‌ست که بازار ارز هنوز معاملات نقدی جدی و قابل اعتنایی به خود ندیده و به نظر می‌رسد این روند افزایشی بیشتر، فضاسازی افزایشی‌های بازار باشد.

مدیرکل دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن با تاکید بر تلاش‌های دولت برای تقویت همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از انعقاد قرارداد بیش از 758 هزار واحد این طرح توسط بانک‌های عامل خبر داد.

اوجی به مردم توصیه کرد تا از کارت سوخت خود استفاده کنند و پیش از سفر تنظیم موتور و لاستیک را که نقش مهمی در کاهش مصرف سوخت دارد، را انجام دهند.

یک اقتصاددان معتقد است: به سه دلیل افزایش قیمت دلار در اسفندماه 1402، فشار تحمیلی به‌واسطه ناترازی‌های اقتصاد کلان و تشدید انتظارات تورمی، امکان کاهش تورم در مقایسه با سال 1402 سخت‌تر خواهد شد.

وعده تک رقمی اول تا حالا که بالای 40 درصد بود. چرا باید به وعده تک رقمی دوم اعتماد کرد؟!