سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

موتمنی با پیش‌بینی وضعیت بازار خودرو در سال 1403، افزود: خودرو یک کالای مصرفی است که متاسفانه در کشور ما تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است و به همین دلیل، نرخ تورم اثرگذار است.

قیمت طلا و سکه در اسفند 1402 با تاثیر از جهش قیمت دلار، روندی صعودی را در پیش گرفت. این در حالی بود که این فلزات گران‌بها از تابستان سال گذشته تحت تاثیر سیاست‌های انقباضی دولت و خبردرمانی مسئولان روند باثباتی را طی کرده بودند. اما با این روند قیمت طلا و سکه در روزهای پایانی سال 1402، چه روند قیمتی برای این فلزات در سال 1403 پیش‌بینی می‌شود؟

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی در نخستین روزهای سال 1403 با روند صعودی کلید خورد. این در حالی بود که تتر نیز افزایش قابل توجهی داشت. به نظر می‌رسد حمله تروریستی در روسیه آتش دلار را هم در بازارهای داخلی تند خواهد کرد.

همه ساله درهنگامه هیاهوی خریدهای سال نو مردم؛ ان سوتر در ساختمان وزارت کار درشورای عالی کار؛ کشمکش هایی بین نماینده کارفرمایان دولتی (بخوانید وزیرکار و اقتصاد) و نماینده کارفرمایان بخش خصوصی با نمایندگان کانون عالی شوراهای اسلامی کاربرسر تعیین مزد کارگران فلاکت زده درجریان هست.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: برآوردها حاکی از آن است که جمعیت دام سبک با احتساب زایش‌های پاییز و زمستان به 67 میلیون راس برسد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از اختصاص 9 همت منابع مالی به بازنشستگان کشوری از جمله وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

حداقل حقوق کارگران برای سال 1403 در آخرین روزهای اسفندماه سال گشته درحالی حدود 7 میلیون و 166 هزار تومان (بدون در نظر گرفتن مزایا) تعیین شده که در آن تاریخ، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی حدود 36 میلیون و 105 هزار تومان بوده است.

هیچ‌گونه کمبودی در خصوص تامین اسکناس و ایران چک مورد نیاز بانک‌ها جهت پول‌گذاری دستگاه‌های خودپرداز از طرف بانک‌ها وجود ندارد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: اگر در سال آینده واحدهای مسکونی نهضت ملی در بازار مسکن عرضه شود؛ شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود.

نیسان از نسل جدید مدل کیکس رونمایی کرد. این خودرو در نسل جدید خود دستخوش تغییرات بسیاری در طراحی و امکانات شده است. نسل قبل نیسان کیکس از جمله خودروهایی است که توسط نامی خودرو به صورت وارداتی به بازار ایران خواهد آمد.

طی 24 ساعت اخیر حمله ترورسیتی در روسیه مثل بمب صدا کرد و آنطور که اعلام شد مهاجمان حادثه کروکوس از یک خودروی رنو سفید رنگ استفاده کرده‌اند.

آمالگام، بزرگترین سازنده ماکت‌های کلکسیونی و خاص، از پروژه جدید خود یعنی فراری دیتونا SP3 رونمایی کرد. کیفیت بالای این ماکت از بسیاری از محصولات داخلی هم بالاتر است!

مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی کروز طی پیامی فرارسیدن نوروز 1403 و تقارن آن با طلیعه روح نواز ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

مدیرعامل گروه بهمن طی پیامی فرارسیدن نوروز 1403 را تبریک گفت.

غلامرضا تاجگردون معتقد است سالی سخت از نظر اقتصادی پیش روی ایران است چرا که منابع درآمدی دولت در سال جاری منابعی محدود و در مواردی غیرقابل تحقق است.

گروه مک لارن صاحب جدیدی دارد. شرکت هولدینگ ممتلکات بحرین (Bahrain Mumtalakat Holding Company)، صندوق سرمایه گذاری دولتی این کشور، مالکیت کامل این خودروساز را در اختیار گرفته و سهام خود را از 60 درصد به 100 درصد افزایش داده است.