سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

محصولات «طرح اعتباری خرد با توثیق سیم‌کارت» و «توکن سازی مسکن در بستر بلاک چین» بانک پارسیان در هشتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی به‌عنوان محصول و نوآوری برتر ایرانی معرفی شدند.

باهدف رونق صنایع دانش‌بنیان و کمک به تولید و اشتغال‌زایی و توسعه اقتصاد کشور، اولین اوراق صکوک نوآوری برای اولین بار در تاریخ سیستم بانکی به همت بانک پارسیان و همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری صادر شد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که بازار جهانی طلا در مدت یک هفته گذشته با ریزش 35 دلاری و به عبارتی 1.5 درصدی قیمت طلا روبه‌رو بوده است.

در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین دنده‌ای مدل 1402 با کارکرد 23 هزار کیلومتر 655 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین شاهین اتومات مدل 1402 صفر 716 میلیون تومان قیمت خورده است.

حال در فضای مجازی شاهد تبلیغات مختلف فروش پول نو با قیمت‌های عجیب و غریب هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حق عائله مندی به فیش حقوقی سال 1403 کارگران اضافه می‌شود.

روند حرکتی قیمت‌ها در بازار خودرو طی 24 ساعت گذشته نزولی بود.

تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس عقیده دارند متوسط قیمت طلا در سال جاری میلادی بین 2090 تا 2180 دلار خواهد بود و تا پایان سال به 2300 دلار می‌رسد.

مدیرکل تامین دام و فراورده‌های محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام با تشریح برنامه تقویت تولید داخل و واردات گوشت، از بهبود قیمت گوشت در بهار سال جدید خبر داد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اقتصاد ایران سرشار از این بازی‌های باخت - باخت است و از سرچشمه باید درست شود.

دو شرکت رقیب خودروساز ژاپنی، نیسان و هوندا، اخیرا اعلام کردند در حال بررسی شروع یک همکاری راهبردی، در زمینه تولید قطعات کلیدی برای استفاده در وسایل نقلیه برقی و هوش مصنوعی هستند.

قیمت طلا و سکه،‌همزمان با افزایش قیمت دلار در تمام قطعات و وزن‌ها گران شد. رشد قیمت روز یکشنبه منجر به صعود سکه‌های امامی، نیم سکه و ربع سکه به کانال بالاتر شد.

در سال‌های اخیر، بخش خودروهای لوکس به جایگاه جدیدی رسیده است. علاوه بر برندهای جدیدتر که در رتبه‌های بالاتری قرار گرفته‌اند، برندهای موجود مانند مرسدس بنز و کادیلاک همچنان مرزهای لوکس بودن را جابجا کرده‌اند.

در روز افزایش قیمت ها در بازار طلا، سکه و ارز، بازار خودرو در مسیر نزولی قرار گرفت.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: طرح کدینگ به منظور صیانت از سرمایه‌های ملی، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت و همچنین پیشگیری از ورود کارت‌های مهاجر، هم‌اکنون در چهار منطقه کرمان، هرمزگان (جنوب شرقی)، زاهدان و چابهار اجرایی شده است.