سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

شدت‌گرفتن تورم در سال‌های اخیر، عواقب پیدا و پنهانی در اقتصاد ایران داشته است. یکی از آثار تورم که کمتر مورد به آن توجه می‌شود، فقدان اسکناس‌های درشت است.

میدان گازی الدوره یا آرش، به بزرگ‌ترین مناقشه حقوق بین‌الملل در تعیین مرزهای دریایی بین ایران و کویت تبدیل شده است. خبرآنلاین در این گزارش به اهمیت این میدان گازی، جزئیات حقوقی مناقشه و تأثیر تحریم‌ها و آتش‌زدن سفارت عربستان در تهران بر تضییع حق ایران بر این میدان پرداخته است.

جلسه امروز شورای عالی کار روز شنبه هفته‌جاری بعد از بیش از 7ساعت مذاکره بدون تعیین دستمزد 1403 کارگران پایان یافت و بقیه مذاکرات به امروز موکول شد.

قیمت طلا و سکه در اولین روز هفته با وجود کاهش ارزش انس جهانی طلا و تثبیت قیمت دلار افزایشی شد.

بازار خودرو طی 24 ساعت گذشته رفتار متفاوتی داشت؛ به طوری که برخی خودروها در جهت افزایشی و برخی در جهت کاهشی حرکت کردند.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق می‌گوید: با اقدامات بانک مرکزی امکان دارد نرخ ارز در ماه‌های ابتدایی سال آینده نزولی شود و سوداگرانی که مانند سال گذشته اقدام به خرید ارز کردند متضرر شوند.

نرخ بیمه شخص ثالث سال آینده اعلام شد.

انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران درنامه ای به وزیرجهادکشاورزی نسبت به افزایش مجدد بهای برنج دربازارهشدارداد.

در حالی‌که نیمه اسفند ماه، وزیر صنعت، معدن و تجارت از عرضه تایر دولتی و همچنین ثبت‌نام آن در شرایطی سهل خبر داده بود؛ نمایشگاه‌های بهاره تمام شد اما خبری از عرضه نبود؛ در نهایت پس از پیگیری‌ها متعدد، تایرسازان اعلام کردند که هیچگونه دستورالعمل مکتوب در این زمینه دریافت نشده و حتی هماهنگی با تایرسازان برای عرضه در این نمایشگاه‌ها صورت نگرفته است.

امروز قیمت مرغ در بازار روند نزولی را تجربه کرده است و هر کیلو مرغ کشتار در بازار 80,017 تومان خرید و فروش شد. همچنین قیمت گوشت منجمد گوساله نسبت به روز گذشته بدون تغییر است.

سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران خطاب به بازنشستگان و مستمری بگیران در اطلاعیه‌ای درباره فروش سهام شرکت پتروشیمی امیرکبیر شفاف سازی کردند.

یارانه رئیسی، افزایش سهمیه بنزین و بالارفتن سقف برداشت از خودپرداز در تعطیلات و حقوق 25 میلیونی کارگران در سال آینده بخشی از شایعات تکذیب‌شده در آستانه سال جدید است

رئیس انجمن واردکنندگان تلفن همراه در اظهاراتی گفته است که ممکن است در آینده ممنوعیت رجیستر آیفون‌های آمریکایی برداشته شود این در حالی است که مقامات دولتی با این موضوع مخالفت کرده و باید با فروشندگان کالای ممنوعه برخورد کنند.

مدیران چند بانک مهم کشور در گفتگو با رسانه‌ها از اهمیت نحوه دریافت همراه‌بانک‌ها گفتند. آن‌ها معتقد هستند که کاربران باید از بسترهای صحیح و ایمن این نرم‌افزارهای بانکی را دریافت کنند و تأکید دارند که هیچ بستری جز وبسایت رسمی بانک‌ها و فروشگاه‌های اندرویدی داخلی، بستر معتبری نیست.

در حالی که پورشه پانامرا به روز شده تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد، اما تغییرات مهم زیادی در زیر پوسته این خودرو وجود دارد. هیچ کدام از این تغییرات، خاص‌تر از سیستم جدید پورشه به نام Active Ride نیست.

صبح امروز در یکی از فروشگاه‌های شهروند، صف 70 نفری برای خرید «گوشت قرمز ارزان» تشکیل شد.