یک‌شنبه 15 مهر 1403

دادستان اصفهان: اولویت باید حفظ سلامت مردم باشد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دادستان اصفهان: اولویت باید حفظ سلامت مردم باشد

اصفهان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: بین مقوله‌های معیشت و سلامت باید اولویت را بر حفظ سلامتی مردم قرار داد اگر بتوان بین این دو را لحاظ کرد که کسبه هم بتوانند به کسب و کار خود بپردازند بهترین راهکار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، علی اصفهانی روز سه شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در سالن اجتماعات رویش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: تعطیلی فروشگاه‌ها در ساعت 18 سبب تراکم جمعیتی قبل از این ساعت می‌شود که خود بستری برای تجمع مردم و انتشار بیشتر ویروس است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان خاطرنشان کرد: بیشتر کسبه مستاجر هستند و تعطیلی باعث افزایش استرس آنان می‌شود که خود عاملی برای گرفتاری مغازه‌داران و خانواده هایشان به بیماری خواهد شد.

اصفهانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اهمیت بیشتر به طب سنتی را خواستار شد و اضافه کرد: اکنون زمان مناسبی است که افرادی که در این زمینه ادعایی دارند محک بخورند و از فرصت پیش آمده بخوبی استفاده شود.

جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا روز سه‌شنبه با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان در سالن اجتماعات رویش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

شمار قربانیان ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در سطح کشور به رقم بی سابقه 486 نفر رسید تا با ثبت رکوردی تازه، سیاه ترین روز کرونا در ایران رقم بخورد اما شواهد نشان می دهد در صورت عدم مقابله همگانی با این بیماری مرگبار و تداوم وضعیت کنونی، روزهایی سیاهتر نیز در راه است.

مجموع بیماران کووید -19 در کشور به 788 هزار و 473 نفر رسید و شمار جانباختگان قطعی بیماری به 42 هزار و 461 نفر رسیده است و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد هستند.

*س_برچسب‌ها_س*