یک‌شنبه 15 مهر 1403

دارایی و ثروت

دارایی و ثروت

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در طول دهه های اخیر با تغییر نظام اقتصادی و اجتماعی، روند رشد و توسعه شهرها تحت‌تاثیر قرار گرفته است. این فرآیند خساراتی به شهرهای کوچک وارد و فشار زیادی نیز بر زیرساخت های شهری تحمیل کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در این جستار، شرایط بازار سرمایه، معاملات و خبرهای موثر در تیرماه مورد مطالعه قرار گرفته است. صنایع و نمادها براساس گزارش فعالیت ماهانه این ماه بررسی و مقایسه شده و گروه ها و شرکت‌های برتر براساس پارامترهای بنیادی معرفی شده‌اند. متغیرهایی که لحاظ شده اند، عبارتند از: نسبت قیمت به سود چهارفصل گذشته، فاصله نسبت قیمت به سود چهارفصل گذشته تا میانه تاریخی، افزایش درآمد و افزایش نرخ نقطه...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شرایط اقتصادی، تحریم‌ها، ناپایداری و محدودیت‌های اینترنت، اکوسیستم استارت‌آپی کشور را تضعیف کرده‌اند. با این حال آنهایی هم که با وجود ریسک‌های بسیار اقدام به فعالیت در این حوزه می‌کنند، در همان مراحل ابتدایی با چالش‌های بسیاری روبه‌رو می‌شوند. حالا ظاهرا یک چالش دیگر هم پیش‌روی استارت‌آپ‌ها قرار دارد و آن دریافت مجوز از طریق درگاه ملی مجوزهاست.

وب‌گاه عصر ایران

اگر رقابت تجاری امارات و عربستان در پاکستان آغاز شود، اسلام آباد باید رابطه با هر دو متحد نزدیک خود را متعادل کند. اسلام آباد با کمبود نقدینگی در جست‌وجوی راه‌حلی پایدار و بلندمدت برای حمایت از اقتصاد بیمار خود، شورای تسهیل سرمایه‌گذاری ویژه (SIFC) ایجاد کرده است که 28 پروژه با ارزش بالا به ارزش میلیاردها دلار را به کشورهای دوست ارائه کرده است. تمرکز اصلی بر روی عربستان سعودی، امارات،...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وب‌گاه عرشه آنلاین

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی نحوه برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اعمال ماده 234 درباره آن در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

هیأت دولت پیشنهاد بنیاد شهید در خصوص تسهیلات مربوط به خودروی ایثارگران و مقررات واردات خودرو خارجی را بررسی و به تصویب رساند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی امروز به طور میانگین در سطح 28 میلیون و 763 هزار تومان قرار گرفته که نسبت به روز گذشته افزایش نامحسوسی داشته است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

با وجود گذشت بیش از دو هفته از ابلاغیه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در خصوص لزوم قیمت‌گذاری کالاهای وارد شده از طریق رویه واردات از محل صادرات خود براساس نرخ اسکناس سامانه سنا، همچنان شاهد فروش آیفون‌های رفرش و ریپک با نرخ دلار تلگرامی و بالاتر هستیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادآنلاین نوشت: به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران عروس و دامادها به جای خرید طلا، نقره و بدلیجات می‌خرند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

محمدرضا نعمت زاده در یادداشتی نوشت، خبرنگاری در گذشته از من سوال کرد که عده‌ای معتقدند تحریم برای کشور نعمت بوده است. آیا این مطلب صحت دارد؟ پاسخ دادم که همیشه تحریم، به خاطر اثر ذاتی آن نمی‌تواند نعمت باشد اگر چنین بود کلیه مقررات و اقدامات تحریمی در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی بی‌مورد و بلااثر بود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور گفت: عوامل خسارت‌زا در دنیا می‌تواند بین 35 تا 40 درصد تولیدات کشاورزی را کاهش دهد، بنابراین این موضوع مخاطره جدی برای امنیت غذایی کشور است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

: قیمت سکه امامی امروز در در بازار آزاد در مقایسه با روز قبل 50 هزار تومان پایین آمد و بر روی 28 میلیون و 700 هزار تومان قرار گرفت.

وب‌گاه گسترش

صعود بورس امروز را می‌توان تماما در یک گروه خلاصه کرد و دیگر صنایع را نادیده گرفت زیرا عملا نوسان خاصی در کلیت بازار اتفاق نیفتاد. بورس فردا چگونه خواهد بود؟