دوشنبه 16 مهر 1403

دارایی و ثروت

دارایی و ثروت

وب‌گاه مشرق نیوز

«ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران پس از 11 سال در حالی راهی آفریقا شد که جمهوری اسلامی در این چهار دهه همواره نگاه ویژه‌ای به آفریقا در سیاست خارجی خویش داشته است.»

خبرگزاری مهر

بهمن سال گذشته بود که بنیاد ملی گندم کاران درخواست تجدید قیمت این محصول استراتژیک را به شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی اعلام کرد. این آغاز ماجرایی پیچیده است که تا امروز ادامه دارد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز در شمال غرب آذربایجان شرقی و غربی و مناطقی از اردبیل رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: همچنان رکود بر بازار حاکم است و با کاهش شدید تقاضا در بازار سکه و طلا روبرو هستیم. بازار در حال حاضر به ثبات نسبی خوبی رسیده و از هرگونه التهاب به دور است.

خبرگزاری تسنیم

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت کار در تشریح سیاست های فعال بازار کار گفت: در مرحله اول 10 استان، منتخبِ اجرای طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه های اقتصادی هستند و تا کنون تعداد706نفر از کارجویان مشمول در سامانه ثبت نام کرده اند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

به گفته کارشناسان یکی از مهمترین راهکارهای کنترل بازار اجاره، پرداخت تسهیلات ساخت و همچنین افزایش تولید و عرضه مسکن است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تصمیم‌گیران جمهوری اسلامی ایران از زمان شکل‌گیری سازمان شانگهای نگاه ویژه‌ای به آن داشتند. عمده‌ترین دلیل آن غلبه سیاست مقابله با آمریکا، فشارهای غرب و ادراکی بود که در میان مقامات نسبت به موضع و موقعیت این سازمان وجود داشت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کیهان در مطلبی مدعی شد علت افزایش قیمت مرغ را کشف کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز:«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم:

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان را تشریح کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس دولت سیزدهم توافق بر سر تهاتر محصولات پتروشیمی با کالاهای اساسی را از دستاوردهای مهم سفر خود به سه کشور آفریقایی دانسته و گفته است: «آفریقا سرزمین فرصت‌هاست.»

وب‌گاه دنیای اقتصاد

با وجود روابط دوستانه میان ابوظبی و ریاض، دو کشور حالا پا را فراتر گذاشته و رقابت را به بیرون مرزهای خاورمیانه سوق داده اند. رقابت عربستان و امارات، در شاخ آفریقا و کشوری چون سودان که درگیر جنگ داخلی است، در حال گسترش است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

همزمان با اعلام نرخ رشد تورم در ایالات متحده، طلای جهانی در دومین هفته نیز صعودی شد.

خبرگزاری تسنیم

براساس برآوردها در صورتی که پیشنهاد وزارت اقتصاد در خصوص تغییر فرمول محاسبه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها که منجر به کاهش این نرخ می‌شود به تصویب هیئت وزیران برسد، شاهد کسری حدود 80 هزار میلیارد تومانی در تبصره 14 خواهیم بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: رقابت میان عربستان و امارات حالا فراتر از مرزهای خاورمیانه و در شاخ آفریقا و کشوری چون سودان که درگیر جنگ داخلی است، گسترش یافته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

آمار سخن می‌گوید. سرانه تولید ناخالص داخلی بر مبنای برابری قدرت خرید، یکی از معیارهای بهینه برای مقایسه سطح رفاه شهروندان هر کشور با مردمان دیگر است. همه ما می‌دانیم چه شکاف بزرگی بین ما و دیگر کشورهای توسعه‌یافته هست.