سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری دانا

اقتصادی خبرگزاری دانا

سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال حکم خود را از رئیس فدراسیون بسکتبال گرفت.

برنامه «روضه بزمی» توسط کانون بسیج مداحان و هیئات مذهبی قم برگزار می شود و در روزهای محرم با حضور در منازل شهدا برنامه روضه خوانی برگزار می کنند

امان الله علیمرادی با بیان اینکه در بانک ها ارزش سرمایه های مشتریان باید حفظ و افزایش یابد، گفت: در این میان بانکداری اسلامی آن است که مبادلات بانکی بر اساس ربا بنا نشود.

مدیر سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تفاهم نامه اهدای مجموعه تجهیزات ارزیابی ساختاری ستون فقرات یادبود شهید مدافع سلامت، دکتر زینلی به بیمارستان شهید صدوقی امضا شد.

رئیس جمهور ایالات متحده در سخنرانی خود در کاخ سفید اعلام کرد که این کشور فاقد یک هدف روشن و مشخص برای ادامه حضور در افغانستان بود.

رئیس دانشگاه زنجان گفت: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌شده برای آموزش در صورت حضوری بودن کلاس‌ها امکان افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها، سلف‌های سرویس و حمل‌ونقل عمومی وجود ندارد.

نمایشگاه «سیدالشهدا» با 70 اثر هنری در تهران افتتاح شد نمایشگاه هنرهای تجسمی «سیدالشهدا علیه‌السلام» با موضوع روایتگری ایثار و رشادت های امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان امروز با رونمایی از 70 اثر هنری در نگارخانه رسول مهر تهران افتتاح شد.

طی حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه، محمدباقر الفت به سمت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه منصوب شد.

حسین بیرانوند گفت: صندوق توسعه ملی از سال 1397 اعتباری بالغ بر بیش یک و نیم میلیارد دلار به عاملیت بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون و صندوق امید در اختیارمان قرار داده است که در راستای ایجاد و تثبیت اشتغال در روستاها و شهرستان‌های کم بر خوردار استان بکارگیری شده است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با افزایش نسبی درآمدهای نفتی در سال جاری و با گشایش‌های محدود و استفاده از منابع مسدودی و روان‌تر شدن نقل و انتقال وجوه میزان تامین ارز کالاهای اساسی، مواد اولیه و واسطه‌ای در مقایسه با سال گذشته بهبود یافته است و همچنین ارز لازم برای تامین واکسن به نحو خوبی انجام پذیرفته و در جریان است.

پس از اجلاس بغداد و اقدام تحسین برانگیز وزیر امور خارجه کشورمان نه تنها برخی کشورهای منطقه بلکه کشورهای اروپایی نیز به این باور رسیدند که در مشی سیاست خارجی ما میدان و دیپلماسی جدای از هم نیست و از این پس هر دو در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت.

رئیس‌جمهور روز ملی مالزی را به پادشاه و نخست وزیر این کشور تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد شاهد گسترش و تقویت روابط دوستانه و برادرانه دو کشور باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن امیری گفت: موقوفات این استان، ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری به‌ویژه در بخش کشاورزی دارند، در همین خصوص اداره کل اوقاف آمادگی لازم را جهت حمایت از طرح‌های نوین و کشت‌های کم آب دارد.

پناهگاه حیات وحش دشت ناز در شهر ساری دارای اکوسیستمی طبیعی و منحصر به فرد است و پوشیده از جنگل‌های زیبای هیرکانی می‌باشد. در پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری، به حفاظت و نگهداری گوزن زرد ایرانی پرداخته می‌شود و علف دادن گوزن‌ها به شکل دستی انجام می‌گیرد. اطراف پناهگاه حیات وحش دشت ناز، حصار کشی‌ای صورت گرفته است و گوزن‌ها را می‌توان از پشت دیوار‌های سیمی مشاهده نمود

احسان علیزاده گفت: تیم‌های موتوری در قالب طرح شهید سلیمانی آغاز به کار کرده و از طریق قرارگاه‌های محله‌محور به مردم فردیس خدمت می‌کنند.

سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوا در نوار شمالی کشور و بارش‌های خفیف و پراکنده در برخی مناطق خبر داد و برای شرق و جنوب‌شرقی به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی کرد.