شنبه 14 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

رئیس جمهور اوکراین با بیان اینکه تحریم های غرب تاثیری بر مواضع مسکو در قبال این کشور ندارد در عین حال از آمادگی برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خبر داد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای تعیین گلعاد ارادان سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به عنوان نائب رئیس مجمع عمومی این سازمان را به شدت محکوم کرد.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد که یک سوم مردم یمن از عدم امنیت غذایی به دلیل افزایش جهانی قیمت‌ها رنج می‌برند.

همزمان با بالا گرفتن اختلافات مرزی لبنان و فلسطینی اشغالی، فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد، یک قایق جنگی متعلق به رژیم صهیونیستی حریم آب‌های سرزمینی لبنان را نقض کرد.

سرمربی تیم فوتبال امید گفت: هدف‌مان رفتن به المپیک است و به همین دلیل با تیم جوانی به اینجا آمدیم تا تجربه کسب کنیم.

جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا روز سه‌شنبه در جلسه‌ای با کمیته مالی سنا اعلام کرد، تورم در این کشور در "سطح غیر قابل قبولی" قرار دارد اما این مشکل مختص آمریکا نیست.

معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به وزیر علوم تکلیف شد که در مدت 6 ماه دانشگاه هایی که خودشان می توانند از کنکور پذیرش داشته باشند را معرفی کند.

رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شده «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در رتبه «دوم» بدترین روسای جمهور تاریخ آمریکا قرار دارد.

رئیس سازمان سنجش با تشریح مصوبه کنکوری و تغییرات کنکور از سال 1402 گفت: از سال 1402 زیرگروه ها و دروس عمومی حذف می شوند و کنکور سالی دوبار برگزار می شود و سوابق تحصیلی تاثیر قطعی دارند.

رئیس کمیته ITF فدراسیون تکواندو در دیدار با هادی ساعی، برنامه های آتی این کمیته را تشریح کرد.

دیدار تیم‌های فوتبال زیر 23 سال ازبکستان و ایران با نتیجه تساوی خاتمه یافت.

نماینده کارگران ایران در سازمان بین‌المللی کار گفت: بحران کرونا آثار زیانباری بر دنیای کار داشته است که مهمترین آن تشدید فقر، بی عدالتی، بیکاری ناشی از بین رفتن چند ده میلیون شغل بوده است.

رهبر معظم انقلاب در سی‌وسومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، به نکات بسیار مهمی اشاره کردند و مکتب امام (ره) نرم‌افزاری دانستند که می تواند شتاب‌دهنده، کمک‌کننده و حتی در مواقعی تحول‌آفرین باشد.

رییس سازمان نظام پرستاری در نامه‌ای به رییس جمهور، ضمن تبریک موفقیت نظام سلامت در مقابله با کرونا، از مسئولان خواست به وعده‌هایشان عمل کنند تا شور و انگیزه خدمت را در بین مدافعان سلامت، صد چندان کنند.

شرکت توانیر در موردمشترکان برق پایتخت اعلام کرد، شبکه برق شهر تهران پایدار است.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره محکوم نکردن خرابکاری‌ها در تأسیسات هسته‌ای ایران به بهانه‌تراشی روی آورد.