شنبه 14 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

حمایت مردمی و دولتی می تواند به عنوان عامل جدی در ترویج دهنده فرهنگ صنایع دستی و مشاغل خانگی و کمک کننده فعالان این عرصه باشد، تا با جان دهی به این عزیزان چرخ اقتصادی کشور احیا شود؛ برپایی نمایشگاه های دائمی و غیر دائمی شامل فصلی و هفتگی در نقاط مختلف کشور می تواند در توانمندسازی و حمایت از مشاعل خانگی و صنایع دستی کمک شایانی نماید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: به حمدالله وضعیت آمادگی، توان رزم و روحیه سلحشوری رزمندگان در جزایر مطلوب و یقین داریم یکی از عوامل موثر و پیش برنده در حفظ این آمادگی ها، بعد از عنایت خداوند سبحان، همین وجود معنویت و توسلات به اهلبیت عصمت و طهارت (ع) می باشد.

کاروانسرای آجری شاه عباسی آهوان در فاصله بسیار کمی از جاده سمنان به دامغان واقع شده است. تاریخ ساخت این بنا مربوط به دوره صفویه است و در سال 1097 هجری قمری بنا شده است.

فرخی گفت: به دلیل اجرا نشدن امربه‌معروف و نهی از منکر آسیب‌های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است و این هشداری برای همه ماست.

آصفری گفت: دستگاه‌های دولتی خودشان دلالی شده‌اند برای مسکن و یکی از دلایل عمده بالا رفتن قیمت مسکن همین دستگاه‌های دولتی مثل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن هستند که در نابسامانی بازار مسکن بی نقش و بی‌تقصیر نبوده اند.

قطار مسافربری مشهد به یزد در محور طبس از ریل خارج شد. تاکنون 10 نفر در سانحه خروج قطار طبس به یزد از ریل جان خود را از دست داده اند. 12 نفر هم مصدوم شدند.

ساکنان برخی مناطق کردستان سال‌هاست که باغداری خود را با تقویم توت‌فرنگی هماهنگ ساخته‌اند تقویم بهار به اواسط فروردین که می‌رسد، شیپور آماده باش برای کشاورزان برای برداشت طلای سرخ نواخته می‌شود.

کوه سنگر یکی از استراتژیکی ترین مناطق ارتباطی در ییلاق های تالش و استان اردبیل است بی شک یکی از زیباترین پدیده های طبیعی در ایران کوهستانها هستند.

بررسی جدیدترین گزارش تحولات بازار مسکن نشان از تغییر رفتار مردم دارد به‌طوریکه در ماه گذشته معاملات واحدهای با سن 20 سال به بالا 314 درصد رشد داشته است.

نماینده وزارت ورزش و جوانان با رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در قطر دیداری داشت.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در استان‌های گلستان، شرق مازندران، قزوین، البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و اردبیل شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

به منظور امدادرسانی به مصدومان حادثه خروج قطار در طبس، کادر درمانی از جمله جراح ارتوپد و نیروهای امدادی با بالگرد به محل حادثه رسیده‌اند. همچنین اولین گروه مصدومان به بیمارستان طبس اعزام شدند.

در محله تاریخی سنگلج تهران، بخش اعیان نشین‌تهران قدیم، عمارتی تاریخی قرار دارد که به خانه مستوفی الممالک مشهور است. این ساختمان متعلق به حسن مستوفی بود که بعد‌ها جا پای پدر گذاشت و ریاست کل مالیه ایران را بر عهده گرفت. خانه مستوفی‌الممالک در سال 1311 ساخته شد و به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

هم‌کاری محرم نویدکیا و سپاهان پیش از رسیدن به سال سوم با درخواست این مربی رسماً خاتمه یافت.

مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان با عقد قراردادی به تیم الاهلی قطر پیوست.

آخرین اخبار از حادثه خروج قطار مشهد_ یزد از ریل را مشاهده می کنید.