چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

بازماندگان با تاکید بر اینکه به بزرگواری، فضل و عظمت امام جعفر صادق (ع) جمع کثیری از بزرگان اهل سنت و جماعت لب به سخن گشوده اند، گفت: بسیاری از پیشوایان مذاهب اهل سنت، عالمان نامدار اسلامی و صاحب نظران زبردست در باره برجستگی های علمی، عملی، اخلاقی، کرامت و عظمت آن امام هدایت، بسیار سخن گفته اند.

شماری از کارشناسان مذهبی با بیان اینکه جهاد تبیین بهترین راهکار برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است، گفتند: در دوران امام صادق (ع) فرقه‌های بسیاری وجود داشت که این امام با روشنگری در مقابل بسیاری از کج‌روی‌ها در آن زمان ایستادگی کردند، امروز نیز وظیفه همگان جهاد تبیین و بیان وقایع است.

چگینی گفت: مواردی که در حال حاضر در شهر اراک بر تورم و گرانی مسکن بسیار تأثیرگذار است یکی از اساسی‌ترین آن‌ها طرح جامع شهر اراک است که متأسفانه دارای مؤلفه‌های توسعه همه‌جانبه و رشد و بالندگی شهر در همه ابعاد نیست.

سرپرست باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد از تخفیف شهریه ویژه المپیادی ها خبر داد و گفت: این تخفیف از 20 درصد تا 300 درصد شامل می شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از ارائه طرح تشکیل وزارت بازرگانی خبرداد.

با تلاش های شبانه روزی و بدون وقفه تیم های جستجو و نجات، آوار بردار، آنست، آتش نشان ها و نیروهای جهادی تا صبح امروز جمعه 6 خردادماه پیکر 21 شهروند از زیر آوار ها شناسایی، رها سازی و به آرامستان آبادان انتقال یافت.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در شمال شرق کشور و در شهرهایی مانند اسفراین، قوچان، شیروان، چناران، فاروج، فریمان، کلات نادر و سبزوار احتمال رگبار و ایجاد روان آب وجود دارد.

معاون دادستان کل کشور گفت: معتقدم باید حتی تنظیم بازار به بخش خصوصی سپرده شود و دستگاه‌های حاکمیتی تنها به نظارت بپردازند.

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، نیروهای ائتلاف سعودی در 24 ساعت گذشته 119 بار آتش‌بس یمن را نقض کردند.

روسیه و چین پیش نویس قطعنامه آمریکا را که خواستار گسترش دامنه تحریم ها علیه کره شمالی بود، وتو کردند.

کاخ سفید ضمن تأیید سفر دو مقام آمریکایی به عربستان سعودی تصریح کرد که یکی از اهداف این سفر گفت‌وگو درباره ایران بوده است.

اتحادیه اروپا عصر پنجشنبه در بیانیه‌ای در واکنش به ادامه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی اعلام کرد، این شهرک‌سازی‌ها نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

سخنگوی شورای عالی حقوق بشر یمن پنجشنبه شب گفت که ائتلاف سعودی 18 زندان مخفی در تعز دارد و در آن‌ها به شکل فجیعی به شکنجه اسرا می‌پردازد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در اجلاس سالانه بهداشت جهانی از تبعیض‌های بهداشتی در جهان انتقاد کرد و از واکسن ایرانی کرونا در مسیر تایید WHO خبر داد.

محمد مخبر همکاری خوب شهروندان با کارکنان انتظامی را موجب تسریع در فرآیند امدادرسانی و حفظ نظم و آرامش دانست.

وزیر کشور گفت: با تدابیر به کار گرفته شده در این حادثه 39 نفر از هم‌وطنانمان نجات یافتند که بسیاری از آنها به صورت سرپایی درمان شده‌اند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشته‌اند.