پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

نگارش طرح اولیه سریال «زنگی» به نویسندگی مجید آسودگان و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی به پایان رسید.

سردار حسین اکبری معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از نمایشگاه کاریکاتور «فلسطین تنها نیست» بازدید کرد.

بنای تئاتر لینکسیا در چین با الهام از مسجد جامع عمان ساخته شده است.

یورگن هابرماس که قرار بود جایزه 204 هزار دلاری (750 هزار درهمی) کتاب شیخ زاید را به عنوان شخصیت فرهنگی سال بگیرد، از پذیرفتن این جایزه خودداری کرد.

مرتضی صفاریان گفت: ما تعزیه‌خوان‌ها از اینکه نمی‌توانیم دور هم جمع شویم دلتنگ شده‌ایم. امیدوارم مسئولان به تعزیه بها بدهند که اگر این‌گونه نشود، چند سال دیگر تعزیه از بین می‌رود.

با قرار گرفتن پروژه تلویزیونی «روزهای آبی» در آخرین مراحل تولید، موسیقی این سریال نیز توسط بابک زرین ساخته شد.

تریلر جاسوسی ژانگ ییمو با عنوان «صخره نوردان» در تعطیلات آخر هفته و روز کارگر، با فروش 37.7 میلیون دلار کارش را شروع کرد.

از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولی عصر (عج) در آستانه فرا رسیدن یوم‌الله روز قدس با عنوان «طلوع دوباره» رونمایی شد.

دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه قرآن کریم از خدمات ویژه ناشران قرآنی به مردم در این رویداد خبر داد.

پس از آن که اقتباس سینمایی کتاب «سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها» نوشته «جسیکا برودر» موفق به دریافت سه جایزه اسکار شد، این رمان به چاپ مجدد رسیده است.

رای‌گیری بخش بهترین بازی منتخب مردمی از امروز آغاز می‌شود و بازی ایرانی «فقط چپ رو بگیر» در آستانه کسب جایزه‌ای جهانی از رویداد BIG آمریکای لاتین است.

تهیه کننده فصل سوم سریال «روزگار جوانی» درباره زمان شروع و پایان کار تصویربرداری این سریال گفت: حدود سه ماه است که سریال «روزگار جوانی» کلید خورده است و تصویربرداری تا آخر تیر ماه 1400 به طول می انجامد.

بیست و ششمین نشست نخبگانی رئیس قوه قضائیه با موضوع بررسی «نقش سینما در کاهش آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مفاسد اقتصادی» باحضور جمعی از هنرمندان برگزار شد.

حسن فتحی در پی اعلام خبری مبنی بر پخش فیلم «مست عشق» در قالب سریال از یک شبکه ماهواره ای، گفت که این سند آشکاری است بر رفتار سوداگرانه و غیراخلاقی سرمایه گذار ترک و از تهیه کننده ایرانی فیلم هم گلابه هایی را مطرح کرد.

مجموعه آثار محمدرضا لطفی موسیقیدان و آهنگساز شهیر موسیقی ایرانی در قالب یک کتاب همزمان با هفتمین سالروز درگذشت این هنرمند در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

از بین سریال های ماه رمضان، تاکنون سریال «احضار» با موضوع جذاب خود توانسته گوی سبقت را از سایر سریال ها برباید و بیش از 7 و نیم میلیون نفر را پای تماشای این سریال بنشاند.