پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

آمار تماشاگران تلویزیونی اسکار نود و سوم از نظر کاهش شدید مخاطبان رکورد زد.

برنامه های سحر وافطار تلویزیون چند سالی است که از معضل «کپی کاری» رنج می برند و همین باعث شده تا مخاطبان رغبت کمتری برای دیدن این برنامه ها داشته باشند.

تصویربرداری سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه‌کنندگی حسن نجاریان که در مرکز سیمافیلم تهیه می‌شود، به خاوران رسید.

پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی به دبیری مهدی قاسمی و به منظور ایجاد انگیزه و پویایی در میان عکاسان مطبوعاتی و با هدف ارتقای سطح عکاسی مطبوعاتی برگزار خواهد شد.

اندکی پس از اعلام نام فیلم «دور دیگر» به عنوان برنده اسکار، هالیوود اعلام کرد نسخه انگلیسی این فیلم ساخته می‌شود.

نویسنده سریال «در کنار پروانه ها» گفت: این سریال قصه ای درباره رشد و بلوغ یک انسان است و قهرمان ما رهی به بلوغی می رسد که همه ما دوست داریم تجربه اش کنیم.

این کارشناس مذهبی درباره نمایش شیطان و ارواح در آثار تصویری گفت: در کارهای هالیوودی به کاراکترهای شیطان و جن نزدیک شده‌اند و تصویرسازی می‌کنند و ما هم گریزی نداریم که نزدیک شویم تا بازنمایی‌های غلط رواج پیدا نکنند اما درست پردازش کردن هم کار بسیار سختی است.

در آستانه دهم رمضان؛ سالروز رحلت ام‌المؤمنین حضرت خدیجه کبری سلام‌الله علیها، بیانات رهبر بزرگوار انقلاب درباره همسر عظیم‌الشأن پیامبر اعظم (ص)، در ویدیویی با عنوان «مادر امت» از سوی فرهنگ‌سرای ارسباران منتشر شد.

یزد دو برنامه «شب‌های رمضان» و «ضیافت عشق» از نیمه ماه مبارک رمضان در فضای مجازی برای کاربران استان یزد پخش می‌شود.

رئیس بنیاد سعدی گفت: سعدی جهاندیده‌ای انسان شناس و صادق است و شیوه سخن بی‌تکلف و زلال او چه در نظم و چه در نثر، امتیاز دیگر این آموزگار بزرگ مردمی است.

لوگوی سریال «زخم کاری» ساخته محمدحسین مهدویان رونمایی شد.

دبیر شورای معارف سیما از برگزاری شب های قدر توسط شبکه های مختلف تلویزیون و با همکاری اماکن مقدس خبر داد.

مستند بلند «درهمسایگی ماه» که بیانگر زندگی روزمره یک خانواده جنگ‌زده سوری در بیمارستان حلب است، در بخش مسابقه جشنواره هات‌داکس 2021 رونمایی می‌شود.

علیرضا قربانی خواننده ایرانی از پروژه بین‌المللی خود با نام «صداها و پل‌ها» که در همکاری با چندین خواننده مطرح دنیا و با موضوع جستجو در فرهنگ‌ها و زبان‌های باستانی است، رونمایی کرد.

جشنواره فیلم ترایبکا 2021 فهرست فیلم‌های بلند حاضر در این دوره را منتشر کرد.

مرحله نهم لیگ سرود از پروژه‌های مرکز موسیقی «مأوا» با محوریت ایام گرامی ماه مبارک رمضان آغاز شد.