پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

خالقان سریال «ارباب حلقه‌ها» فصل دوم این مجموعه را در بریتانیا جلوی دوربین می‌برند.

الیور استون درباره ماهیت پروپاگاندایی مستندهای جریان اصلی، «امپراطوری هراسان» آمریکا و پرداخت مجدد به ترور جان اف. کندی در فیلم جدیدش سخن گفت.

هفتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی «مدرسه» در فراخوانی سی‌ام تیرماه 1400 را به عنوان آخرین مهلت ارسال آثار معرفی کرد.

سید جمال ساداتیان، گفت: در حال حاضر استقلال در زمینه مالی و ممیزی سینما از مشکلات مهم این حوزه به شمار می آید که با رفع این موارد می شود به آینده خوشبین باشیم.

حامد سلیمان‌زاده به عنوان یکی از داوران فیپرشی در هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن فرانسه معرفی شد.

جدیدترین قسمت فیلم های «سریع و خشمگین» با فروش کلی 500 میلیون دلاری برای دومین هفته متوالی در صدر باکس آفیس قرار گرفته است.

مجموعه‌شعر «امتحان» سروده مجتبی خرسندی با محوریت اشعاری درباره دفاع مقدس توسط انتشارات صریر منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «اجتناب عالیجناب» نوشته سید مهدی شجاعی توسط نشر نیستان منتشر شد.

کتاب «صبح روز نهم» نوشته گلعلی بابایی درباره زندگی شهید علیرضا نوری از فرماندهان لشگر 27 محمدرسول‌الله (ص) فردا در ساختمان شهدای راه‌آهن رونمایی می‌شود.

فیلم سینمایی «سیاه باز» به کارگردانی حمید همتی با قصه ای درباره بین کوین اکران می شود.

حسن نجاریان با اشاره به لوکیشن این روزهای سریال «جشن سربرون» بیان کرد که عوامل در منطقه خاوران بخش‌هایی از سریال با موضوع کمپ انگلیسی‌ها را تصویربرداری می‌کنند.

مومنی ها در پی انتشار اخبار در رابطه با پیدا شدن گورهای دسته جمعی کودکان و موضوع نسل کشی در کانادا گفت: به زودی ترجمه مجموعه های داستانی از جنایات حقوق بشری در کانادا که در رابطه با بومیان این کشور می باشد، توسط این معاونت رونمایی و منتشر خواهد شد.

فیلم نهم از مجموعه «سریع و خشمگین» اکرانش را با افتتاحیه 70 میلیون دلاری آغاز و رکورد فروش آخر هفته در دوران پاندمی را به نام خود کرد.

جشنواره فیلم رم از کوئنتین تارانتینو، تیم برتون، آرتور پن و زادی اسمیت تجلیل می‌کند.

محمد مهدی سیار از اساتید موسسه «شهرستان ادب» پیام رهبری به بهانه ده سالگی این مجموعه را یک جمع بندی از این ده سال و ترسیم افق آینده و روشن نمودن مسیر حرکت موسسه می داند.

در دوران کرونایی که عملا اکثر رویدادهای فرهنگی به تعطیلی و یا آنلاین کشیده شده، بازار نشر کتاب نیز با مشکلاتی چون گرانی کاغذ و تعطیلی کتابفروشی ها، میدان را برای ناشران الکترونیک و کتاب های صوتی هموارتر کرده است.