جمعه 28 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

دیشب قسمت 19 سریال «خانه امن» پخش شد و در این قسمت، نیروهای اطلاعاتی به دنبال یکی از چهره های اصلی داعش که در سریال «ابوعامر» معرفی می شود، در حال شناسایی و عملیات اند. اما سوال اینجاست که نیروی بلند مرتبه داعش که برای عملیات به ایران آمد، چه کسی بود؟

چنگیز جلیلوند، دوبلور پیشکسوت کشورمان به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

حجت الاسلام والمسلمین راستگو از مربیان و کارشناسان مسائل کودک و نوجوان امروز در قم، درگذشت.

گرشا رضایی خواننده تیتراژ پایانی سریال «شرم» شد که از این هفته روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

کارگردان «بچه محل» از پایان تصویربرداری این مجموعه نمایشی در پایان آبان ماه خبر داد.

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تازه‌ترین گزارش آماری مربوط به آلبوم و تک آهنگ از صدور 65 تک آهنگ و آلبوم در سبک های مختلف خبر داد.

ساخت موزه «محمدیه» در اندونزی به پایان رسیده است و پس از چیدمان اشیاء در آن، اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد تا به بزرگترین موزه مربوط به پیامبر اسلام تبدیل شود.

مدیر بخش «مسابقه و نمایشگاه عکس هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک» شیوه ارسال آثار به این رویداد را با توجه به شرایط تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا تشریح کرد.

«مسجد رهبر»، گزارشی است از شکل‌گیری و فعالیت‌های «مسجد کرامت» مشهد، در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) است. این مسجد را که بعدها امام جماعتش، رهبر انقلاب اسلامی شد، می‌توان از جهات گوناگون نمونه‌ای ممتاز از الگوی فعالیت مسجدی در منظومه معرفتی آرمانی اسلام ناب معرفی کرد.

دکتر «معصومه اباد» نویسنده و استاد دانشگاه، در ویژه برنامه تورق که توسط این فرهنگسرا برگزار می‌شود، از نگارش کتاب «من زنده هستم» می‌گوید.

کتاب «باقی بقای تو» عنوان تازه‌ترین اثر عبدالرحیم سعیدی‌راد است که شامل 70 نامه عاشقانه است و به زودی از سوی نشر شاعران پارسی‌زبان منتشر خواهد شد.

اسامی 12 فیلم سینمایی بخش مسابقه اصلی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» اعلام شد.

علیرضا سبط احمدی تهیه کننده تلویزیون با توجه به اهمیت برخی مشاغل در روزهای کرونایی، گفت: آیا آن افرادی که بیانیه می دهند و تعطیلی پروژه ها را می خواهند حاضرند از درآمد های چندصد میلیونی‌شان به این افراد کم درآمد کمک کنند؟

نقش آفرینی مهدی سلطانی در مجموعه تلویزیونی «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی مشترک مجید مولایی و محمدکامبیز دارابی آغاز شد.

منصور سهراب‌پور تهیه کننده تلویزیون با توجه به اهمیت برخی مشاغل در روزهای کرونایی، گفت: همانطور که کادر پزشکی و پرستاری در خطر هستند اینجا است که باید هنرمندان ثابت کنند در کنار مردم هستند و در این شرایط برای مردمشان تلاش می کنند.

بیژن بیرنگ کارگردان «خانه سبز» گفت: بعضی ها می گویند مغز آدم از سن 70 سالگی تازه راه می افتد و من هم هر وقت کار باشد به سمتش می دوم. هر وقت نازمان را کشیدند حتما کار می کنیم.