جمعه 28 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

رابرت دنیرو بازیگر سینمای هالیوود، به شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش نشان داد.

مدیر روابط عمومی معاونت صدای سازمان صداوسیما از درگذشت محمدحسین نورشاهی گوینده پیشکسوت رادیو خبر داد.

مدیر پردیس سینمایی آزادی با اشاره به رعایت شدید پروتکل‌های بهداشتی در سالن، سینما را دارای اهمیتی راهبردی برای اوقات فراغت مردم دانست.

حسین جمالی پژوهشگر و کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه می‌توان از تجارب کشورهای دیگر در زمینه حل مشکلات در دوران کرونا بهره گرفت از لزوم همفکری هنرمندان و مسئولان در جهت رفع معضلات گفت.

30 سینما برای دریافت وام 4 درصد از سوی وزارت ارشاد به صندوق امید معرفی می‌شوند که پردیس‌های سینمایی کورش، مگامال و آزادی به ترتیب بیشترین مبلغ وام را به خود اختصاص داده‌اند.

مهلت ثبت‌نام در یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار تا 7 آذرماه تمدید شد.

علی اکبر تحویلیان، تهیه کننده تلویزیون با توجه به اهمیت برخی مشاغل در روزهای کرونایی، گفت: برخی از مشاغل برای در خانه نشستن نیستند و باید برای در خانه ماندن بقیه تلاش کنند، از جمله این افراد هنرمندانی هستند که در حوزه تصویر کار می کنند که باید خوراک سرگرمی و در خانه ماندن را برای مردم تامین کنند.

محمودرضا تخشید از بازگشت علیرضا افخمی به تلویزیون پس از چهار سال به تلویزیون با یک سریال ماورایی با نام «دعوت نحس» خبر داد.

مستند «آزادمرد» با محوریت زندگی سیدمحمد ساجدی هنرمند و جهادگر انقلابی، پس از عرضه اینترنتی، از شبکه «افق» سیما هم پخش می‌شود.

کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» نوشته حجت‌الاسلام علی شیرازی روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان در حوزه هنری رونمایی می‌شود.

در نگاه نخست، شاید دادن بیانه های تعطیلی پروژهای تصویری از روی دلسوزی و صرف حفظ سلامت بازیگران و عوامل تولید داده شده است؛ ولی خبرهای «درگوشی» حکایت از داستان و ماجرای پشت پرده دیگری دارد.

سریال «مردان نادر» با مشارکت معاونت امور استان‌های صداوسیما، معاونت فرهنگی اجتماعی نیرو دریایی سپاه و صداوسیمای بوشهر تولید خواهد شد.

اسامی هیات انتخاب 2 بخش «روایت قلم» و «نقد، پژوهش، تحلیل» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد.

فهرست کتاب‌های رسیده به سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد از سوی دبیرخانه این رویداد ادبی منتشر شد.

اکران آنلاین فیلم سینمایی «آبادان یازده 60» از عصر امروز در سامانه‌های اینترنتی نمایش فیلم آغاز می‌شود.

مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش بیان کرد که فیلم سینمایی «خورشید» ساخته مجید مجیدی می‌تواند یک هفته در مشهد به نمایش دربیاید.