چهارشنبه 6 تیر 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

ساخت مستند سینمایی «باد بر می‌خیزد» به نویسندگی و کارگردانی محمد عبدی‌زاده از نیمه گذشت.

آیین افتتاحیه سی و سومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان عصر امروز، 27 مهر ماه برگزار و نخستین فیلم ها از صبح امروز در سه پلتفرم اکران می شوند.

عباس بلوندی طراح صحنه و لباس از آغاز تولید فیلم سینمایی «شکار شکارچی» به کارگردانی علی غفاری خبر داد.

نویسنده و کارگردان نمایش «کجایی ابراهیم» درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی که به مقطعی از زندگی شهید ابراهیم هادی می‌پردازد، توضیحاتی ارائه داد.

پخش سریال رادیویی «مسافر ویژه» به تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا از روز یکشنبه بیست و هفتم مهر از رادیو نمایش و رادیو تهران آغاز می شود.

سینمایی «بنفشه آفریقایی» در حال عادی سازی روابطی در نهاد خانواده است که نه تنها در قالب دین و مذهب جایگاهی ندارد، بلکه در عرف جامعه نیز ناپسند جلوه می کند.

136 فیلم مستند با موضوع کرونا به دبیرخانه چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» ارائه شده است.

کاظم هژیرآزاد بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: شاید اولویت ها تغییر کرده که تولید سریال های دفاع مقدسی کمتر شده است؛ چون بخشی از کارهای دفاع مقدسی سیاسی است و بخش دیگر آن یادآوری از خودگذشتگی‌ها و ایثار رزمندگان است که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است.

رادیو تهران برنامه «حافظ خوانی» را از این شبکه رادیویی پخش می‌کند.

بنا بر اطلاعیه جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری از جمله تئاتر و سینما یک هفته دیگر هم تمدید شد.

آنجلینا جولی و کریستف والتس در فیلم سینمایی اقتباسی از رمان «تمام نت‌های نواخته شده» بازی می‌کنند.

تصویربرداری سریال «شرم» به کارگردانی احمد کاوری به روزهای پایانی خود نزدیک شد.

غرب وحشی عبارتی است که عموما بستر مکانی درگیری مهاجران اروپایی با بومیان آمریکا تلقی میشود اما چندقرن پیش در اروپا که زادگاه اصلی غرب وحشی است، حیوانات را محاکمه، شکنجه و سپس اعدام میکردند.

جواد رضویان اعلام کرد سریال تازه‌اش با نام «صفر بیست و یک» از پنجم آبان روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.

آیین تشییع و خاکسپاری محمدرضا شجریان خواننده موسیقی ایرانی در مشهد برگزار و در جوار آرامگاه فردوسی در «توس» آرام گرفت.

شبکه پنج سیما با هدف تکریم کارگردان و بازیگر سینمای ایران مجید مجیدی، تعدادی از آثار برجسته این سینماگر بین المللی را روی آنتن می برد.