جمعه 28 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

فیلم سینمایی «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی از کانال بالکان شبکه سحر پخش می شود.

علیرضا قزوه به زودی سفرنامه سال 84 رهبر انقلاب به کرمان را در قالب کتاب «پلاک 14» منتشر می‌کند. او در این کتاب 10 خاطره از همنشینی رهبر انقلاب و حاج قاسم را برای اولین بار بازگو کرده است.

دوازده اثر نهایی بخش دانشجویی جشنواره سراسری تئاتر مقاومت با نظر هیئت انتخاب آثار، برگزیده و معرفی شد.

عزت الله جامعی کارگردان و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون صبح امروز 11 آبان بر اثر سکته قلبی درگذشت.

رمان «شطرنج با ماشین قیامت» نوشته حبیب احمدزاده توسط انتشارات سوره مهر به چاپ بیست و سوم رسید.

عباس محمدی با بیان اینکه پویش «برای_محمد (ص)»، واکنشی هنرمندانه به هتک حرمت نسبت به پیامبر والای اسلام است، گفت: استقبال شعرا از این پویش به حدی است که با اینکه مهلت زمانی ارسال آثار به پایان رسیده است اما ارسال اشعار همچنان ادامه دارد.

وقتی حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده برجسته کشورمان، در سال های گذشته، از گرفتن نشان شوالیه فرانسوی ها امتناع می کند، شایسته است سایر هنرمندان کشورمان نیز در این مقطع حساس جواب توهین آمیز دولتمردان فرانسه به پیامبر اسلام (ص) را با پس فرستادن نشان های خود پاسخ دهند.

فصل جدید مجموعه «روزگار جوانی» این روزها در مراحل پایانی نگارش قرار دارد و به زودی پیش تولید آن به کارگردانی اصغر توسلی آغاز می‌شود.

کوین کاستنر در سوگ شان کانری از وی به عنوان بزرگ‌ترین ستاره یاد کرد و رابرت دنیرو گفت انتظار داشت او بیشتر از این زندگی کند.

داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون درباره اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر (ص) گفت: نژادپرستی بالاتر از این وجود ندارد که رئیس جمهور احمق فرانسه به مقتدا و رهبر 2 میلیارد نفر اهانت می کند.

پنجاهمین شب شاعر، ویژه قیصر امین پور در سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد. در این شب شاعر که بدون حضور مخاطب برگزار شد، شاعران و منتقدان در مورد شعر و اندیشه قیصر امین پور سخنرانی کردند.

کتاب «کلاه پوستی‌ها» به قلم سید میثم موسویان، زندگی و مبارزات شهید آیت‌الله اسدالله مدنی رادر آستانه پیروزی انقلاب به تصویر می‌کشد.

مسابقه تلویزیونی تاریخی و سیاسی «رخداد» از این هفته روی آنتن شبکه افق می‌رود.

فیلم انیمیشن «ملکوت» به کارگردانی فرنوش عابدی طی یک هفته موفق به دریافت هشت جایزه بین‌المللی دیگر شد.

رادیو «دراما» با 15 نمایش رادیویی از 12 آبان ماه آغاز به کار می کند.

سریال های تلویزیونی اگر قصه ای سر راست، جذاب و پرکشش داشته باشند، گاها این توانایی را دارند تا مخاطب را در چندین فصل همراهی کنند؛ سریال «از سرنوشت» نمونه بارز این مدعاست که قرار است فصل سوم آن از امشب به روی آنتن رود.