یک‌شنبه 27 خرداد 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرماندهان، قهرمانان و شخصیت های فراوانی در این 8 ساله دفاع مقدس مانند ستاره های آسمان درخشیدند و گاها سوژه فیلم ها و سریال هایی شده اند که برای ما قاب های خاطره سازی بوجود آورده است؛ هنوز هستند قهرمان هایی که سینما به آن ها بدهکار است.

تاریخ و محل برگزاری مجامع عمومی نوبت اول جهت انتخابات کانون‌های 10 گانه خانه موسیقی اعلام شد.

مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون که به زودی با نقش «صالح خان» سریال ایلدا به تلویزیون برمی گردد، معتقد است نقش فروشی در سینما وجود دارد یا نه را باید مدیران ارشاد نظر بدهند و بگویند چرا قبول می کنید کسی که مدرک هنری ندارد و یا اصلا کارت خانه سینما ندارد، جلوی دوربین برود.

14 مستند از تولیدات سازمان هنری رسانه‌ای اوج همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برای اولین بار در فضای وی او دی عرضه اینترنتی شدند.

مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد اعلام کرد: مستندسازی و تهیه مدل سه‌بعدی آثار معماری این مجموعه در گستره‌ای به وسعت 190 کیلومتر مربع در حال انجام است.

علیرضا تابش دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان درباره شیوه برپایی این دوره از جشنواره توضیحاتی را ارایه داد.

مستند سریالی «نبردهای فانتوم» به عنوان نخستین مستند با موضوع روایت رشادت‌های خلبانان ایرانی در هشت سال جنگ تحمیلی روی آنتن شبکه سه می رود.

بهروز افخمی کارگردان سینما ضمن آسیب‌شناسی تلاش برخی جوانان علاقمند به فیلمسازی برای میان‌بر زدن در مسیر خلاقیت، تأکید کرد که مواد مخدر نمی‌تواند نقش میان‌بر را داشته باشد.

در آخرین روز از تصویربرداری سریال «ایلدا» به کارگردانی راما قویدل، جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران لرستان در پشت صحنه سریال حضور یافتند.

تلویزیون در روزهای آخر تابستان همزمان با هفته دفاع مقدس با فیلم‌های مختلف میزبان مخاطبان خود می‌شود.

فرهنگستان هنر هم‌زمان با هفته دفاع مقدس، نمایشگاه عکس "حماسه مقدس" را برگزار می‌کند.

نمایشگاه مجازی عکس "و آن دقایق دفاع" از روز یکشنبه 30 شهریورماه 1399 در صفحه اینستاگرام موزه عکسخانه شهر برپا می‌شود.

موسیقی نمایش "علمدار" به‌صورت همت عالی با هدف کمک به مناطق محروم بلیت فروشی خود را شروع می کند.

آثار پوران درخشنده کارگردان سینمای ایران در نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «داکا» در کشور بنگلادش به نمایش درمی آید.

سریال تلویزیونی «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری در شاهرود روزهای پایانی خود را از فصل بیزانس سپری می‌کند.

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان کشور گفت: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، 313 هزار نیروی مردمی که در دفاع مقدس حضور داشتند، توسط سازمان بسیج پیشکسوتان تجلیل می‌شوند.