چهارشنبه 6 تیر 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

مدیر «رادیو اربعین» در آیین راه‌اندازی این شبکه رادیویی از یک تغییر رویکرد آن به دلیل محدودیت در برگزاری راهپیمایی اربعین سخن گفت و تأکید کرد امسال رسالت سنگین‌تری بر دوش دارند.

مهدی عظیمی‌میرآبادی دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» تأکید کرد درهای این رویداد به روی هیچ کس بسته نیست و پذیرای همه آثار هستند.

رییس ستاد چهل سالگی دفاع مقدس معاونت امور استان‌ها از تولید و پخش 27 هزار برنامه با محوریت دفاع مقدس در شبکه های استانی سازمان صدا و سیما خبر داد.

سوژه های امنیتی، جاسوسی و اطلاعاتی علاوه بر همراهی مخاطبان در فیلم ها و سریال های تلویزیونی، حس امنیت روانی در مخاطب ایجاد کرده و شاید این بهترین دستاورد برای مردمی باشد که روزانه بی امنی را در نزدیکترین همسایه های مرزی خود رصد می کنند.

پیمان معادی در فیلم جدید گوین هود با نام «تست» با جان بویگا بازیگر فیلم‌هایی چون «جنگ ستارگان»، هم‌بازی می‌شود.

یک منتقد نسبت به حمله آشکار یک فیلم به نهاد خانواده و ترویج نوعی از سبک زندگی که حتی در سینمای غرب نیز از آن پرهیز می‌شود هشدار داد.

کتاب موسیقی «ترنم - شناخت موسیقی دستگاهی ایرانی برای مردم» به نویسندگی رضا مهدوی آهنگساز و کارشناس حوزه موسیقی به چاپ دوم رسید.

کارگردان نمایش «ننه شهرزاد در سرزمین عجائب» عنوان کرد این اثر نمایشی پیام‌هایی همچون صلح و آرامش و دوری از خشونت را به کودکان آموزش می‌دهد.

امیرحسین ترابی کارگردان سینما که به‌تازگی مجوز ساخت فیلم سینمایی «فرار مغزها» را دریافت کرده است، عنوان کرد بازیگری برای حضور در این فیلم درخواست دستمزد سه میلیارد تومانی کرده‌است!

امیر تاجیک کارگردان «آخرین دیپلمات» به‌عنوان یک مستند پرتره از اردشیر زاهدی، ضمن روایت فرآیند تولید این مستند بر لزوم ثبت دیدگاه‌های امروز این مسئول ارشد دوران پهلوی دوم، تأکید کرد.

رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح در مراسم رونمایی از پوستر محفل هنرهای آیینی «زخم عتیق» که با حضور حمید نیلی مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، محمد محمدی مدیر روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، امیرحسین شفیعی مدیر تماشاخانه سرو و جواد تمدنی مدیر روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب برگزار شد ضمن تقدیر از این حرکت به‌موقع تماشاخانه سرو خلأ وجود چنین موزه تخصصی هنرهای آیینی در کشور را بسیار...

مجسمه‌ساز و معمار ایرانی در سن 81 سالگی درگذشت.

«آنتونیو باندراس» هنرپیشه اسپانیایی، که نامزدی اسکار را برای «درد و شکوه» ساخته «پدرو آلمادووار» دریافت کرد، از بیماری کووید 19 بهبودی کامل یافت.

با رعایت سبک زندگی ایرانی - اسلامی و در نظر گرفتن حریم محرم و نامحرم چنین آسیب‌هایی نیز جایی نخواهند داشت.

محمدرضا عباسیان، تهیه کننده و مستندساز، بزرگترین چالش برگزاری جشنواره های سینمایی به صورت آنلاین را دانلود غیر مجاز این فیلم ها عنوان کرد و برگزاری هرگونه جشنواره در بستر پلتفرم های مجازی را اشباهی بزرگ و استراتژیک عنوان کرد.

قاضی یک دادگاه آمریکا دیروز سه‌شنبه درخواست رومن پولانسکی برای اعاده مجدد حق حضور او در آکادمی اسکار را رد کرد.