چهارشنبه 6 تیر 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

محمدتقی امینی درباره گسترش زبان فارسی در ایتالیا گفت: با برگزاری کلاس‌های آموزش زبان فارسی به صورت مجازی متقاضیان به نسبت دوره‌های قبل افزایش چمشگیری پیدا کرده‌اند.

بخش اتومیبلرانی مسابقه «دست فرمون» به تازگی شاهد حضور افراد توانیاب بوده است که قدردانی 2 صنف مرتبط با معلولان را در پی داشت.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «قاموس» به کارگردانی علی براتی در حالی به پایان رسید که کارگردان این فیلم در تدارک ساخت سومین فیلم بلند خود با سرمایه گذاری یک کمپانی خارجی است.

واکنش مهراب قاسم خانی به سارقی که با قمه کشی گوشی دخترش را دزدیده بود، در فضای مجازی بازتاب های متفاوتی در پی داشت و بسیاری از کاربران به کنایه، با هشتگ های #مهراب_ببخش رفتار متناقض وی را در اتفاقات مشابه یادآوری کردند.

آی‌فیلم پنجشنبه 17 مهر فیلم سینمایی «مسافر ری» را با بازی درخشان داریوش ارجمند در نقش حضرت عبدالعظیم حسنی به نمایش می‌گذارد.

تهیه‌کننده سریال «نجلا» با اشاره به اینکه زمان دقیق آغاز پخش این مجموعه هنوز مشخص نیست، در عین حال تأکید کرد که سریال همزمان با دهه آخر صفر پخش خواهد شد.

کتاب «ابوباران»، روایتی از خاطرات مصطفی نجیب، جانشین فرماند شهید و بنیانگذار تیپ فاطمیون سه‌شنبه 15 مهر در سالن سوره حوزه هنری رونمایی خواهد شد.

در شرایطی که انتخابات شورای صنفی نمایش و انتخاب مرتضی شایسته به عنوان رئیس شورا با اعتراضات گسترده از طرف خانه سینما و کانون کارگردانان همراه شده بود و تا امروز کارگردانان حاضر به حضور در جلسات این شورا که در وزارت ارشاد برگزار می‌شد نبودند و تهیه‌کنندگان هم نماینده‌شان را اعلام نکرده بودند، نهایتا با مذاکرات صورت گرفته دو صنف کارگردانان و تهیه‌کنندگان نمایندگانشان را برای حضور در شورای...

مستند «پیشکش ایرانی» به کارگردانی مجتبی رضوانی، روایت‌گر یک حرکت جمعی برای سپاسگزاری زائران ایرانی از موکب‌داران عراقی در طول پیاده‌روی اربعین سال‌های گذشته است.

مدیر تماشاخانه «شانو» با بیان اینکه این تماشاخانه در سال جاری تنها میزبان 2 اجرای نمایشی بوده تصریح کرد: مأیوس و ورشکست شده‌ام.

فیلم سینمایی «بتمن» از فهرست اکران سینماهای جهان در سال 2021 خارج و با تصمیم کمپانی «برادران وارنر» اکران آن به سال آینده موکول شد.

برخی کانال های تلگرامی در خبری مدعی شدند که محمدرضا شجریان از اساتید آواز ایران، در بیمارستان جم درگذشته است اما این خبر از سوی یکی از اعضای تیم پزشکی وی تکذیب شد.

آی‌فیلم پخش مجموعه تلویزیونی «فرات» را پنجشنبه 17 مهر از سر می‌گیرد.

پس از آن که توئیتر، در ماه های اخیر نیز حساب کاربری شبکه هیسپان‌تی‌وی معاونت‌برون‌مرزی صداوسیما را در مقطع شهادت سردار سلیمانی به طور موقت مسدود کرده بود، این بار این حساب به طور کامل از دسترس خارج شد.

فروش 3.4 میلیون دلاری «تنت» در یک هفته اخیر و وضعیت نامناسب فروش در سینماهای آمریکا موجب شده تا استودیوها بزرگ‌ترین پروژه‌های خود را در اکران پاییزی هم قرار ندهند.

در حالی که روابط عمومی سریال «قورباغه» اعلام کرده که این سریال از آبان ماه توزیع خواهد شد؛ اما مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی می گوید این اثر فعلا پروانه نمایش ندارد.