چهارشنبه 6 تیر 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

فیلمبرداری فیلم سینمایی «سیاه باز» به کارگردانی حمید همتی به پایان رسید.

محسن علی اکبری تهیه‌کننده سینما با تاکید بر اینکه در زمان جنگ ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس راحت‌تر از امروز بود، به بیان خاطرات و مرور تجربیات خود از فیلمسازی در سال‌های دفاع مقدس پرداخت.

در حالی که این روزها شبکه خانگی محل مناقشه بین وزارت ارشاد و صدا و سیما شده پروژه های زیادی در سکوت خبری پیش تولید خود را آغاز کرده اند.

حجت اشرف‌زاده جدیدترین اثرش با نام «شهرزاد» را که حال‌و‌هوایی عاشقانه دارد، منتشر کرد.

تصویربرداری سریال «فرشتگان بی‌بال» به کارگردانی امیرحسین عنایتی همچنان ادامه دارد.

هیو جکمن مجری برنامه خیریه «داستان‌های سینمایی، زندگی‌های واقعی» برای صندوق فیلم و تلویزیون آمریکا شد.

عباس عبدالله‌زاده کارگردان تئاتر با اشاره به شرایط نابسامان هنرمندان تئاتر در وضعیت پیش آمده از شانه خالی کردن مدیر تماشاخانه «نوفل لوشاتو» در پرداخت نکردن بدهی‌اش گلایه کرد.

پیش‌تولید فیلم جدید سیدرضا میرکریمی با عنوان «نگهبان شب» آغاز شد و نوید محمدزاده برای حضور در این فیلم انتخاب شده است.

سید علیرضا سبط احمدی، تهیه کننده سریال «ایلدا» گفت: برای نخستین بار مردم ایلیاتی مرز نشین که حضوری شجاعانه در روزهای نخستین جنگ داشتند، به عنوان قهرمان های واقعی از جنس مردم در قالب سریال به تصویر کشیده شدند.

تحقیقات جدید دانشگاه تنسی از این حکایت دارد که گنجشک ها در دوران شیوع بیماری کووید 19 از سکوت شهرها استفاده کرده و آواز را به شیوه ای کاملا متفاوت می خوانند.

داوران ششمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند.

نیکی کریمی فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم پرتقال طلایی آنتالیا را داوری می‌کند.

سیدسعید سیدزاده تهیه‌کننده فیلم سینمایی تحسین‌شده «خداحافظ رفیق» به کارگردانی بهزاد بهزادپور، 17 سال پس از ساخت این فیلم از دلایل ماندگاری و خاطره‌سازی آن می‌گوید.

هرچند تولید و پخش فصل دوم «عصر جدید» در سایه کرونا با دشواری‌های بسیاری همراه شد، از روز گذشته و با پخش تیزرهای فراخوان ویدئوهای مردمی، فصل سوم این برنامه رسما کلید خورد.

"خانه پوشالی" درباره سیاستمدار دموکراتی است که بعد از خیانت رئیس‌جمهور آمریکا به وی، تصمیم به انتقام از او می‌گیرد. همچنین شبکه تماشا فصل سوم "مظنون" را هم پخش می‌کند.

مجموعه تلویزیونی «87متر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی کیانوش عیاری بزودی در 40 قسمت 45 دقیقه ای روی آنتن شبکه اول سیما می رود.