چهارشنبه 6 تیر 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

ساترا همکاری‌های خود را با کشورهای شرق و چین گسترش می‌دهد و به این منظور جلسه‌ای را با سفیر چین برگزار کرد.

با انتصاب دبیران بخش‌های «تصویر سازی»، «پوستر»، «کتیبه و پرچم» و «تایپوگرافی»، ترکیب دبیران بخش‌های هشتگانه جشنواره هنر مقاومت تکمیل شد.

مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد رسول الله (ص) گفت: آرزویم ساخت فیلمی درباره امام حسین (ع) است ولی واقعیتش این است که پرداخت به موضوع عاشورا کار بسیار سختی است.

اسامی طرح‌ها و ایده‌های پذیرفته‌شده در دو بخش «خیابانی و محیطی» و «نمایش‌های سنتی عروسکی» هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک اعلام شد.

متقاضیان حضور در بخش «فیلمسازان بسیجی» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، برای ارسال آثار محدودیت سال ساخت ندارند.

«هفت سالگی» به تهیه کنندگی بهروز مفید و کارگردانی سید جمال سید حاتمی برای گروه سنی کودک تهیه و تولید شده است و در قالب فانتزی است.

دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) به طرحی عاشورایی از حسن روح‌الامین مزین شد.

کتاب فقه، سیاست و حکومت تألیف دکتر علی دارابی و دکتر مسعود مطلبی با مقدمه دکتر محسن اسماعیلی (استاد دانشگاه و عضو مجلس خبرگان رهبری) در کمتر از 30 روز به چاپ دوم رسید. جهاد دانشگاهی واحد تهران ناشر کتاب است.

با وجود انتشار فراخوان برگزاری نمایشگاه «لباس عاشورایی» کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد، به دلایلی نامشخص این نمایشگاه کنسل و حتی به صورت مجازی نیز برگزار نشد؛ گویا شفاپور، دبیر این کارگروه وقت بیشتری برای جلسه با بلاگرهای مد و لباس دارد تا برگزاری نمایشگاه های عاشورایی.

شخصیت های به یادماندنی «ناتاشا» و «اصغر کپک» با شروع پخش مجموعه تلویزیونی «خواب و بیدار» به نویسندگی و کارگردانی مهدی فخیم‌زاده، از 8 شهریور میهمان خانه آی فیلمی های داخل کشور می شوند.

نخستین جشنواره ملی آنلاین تئاتر و موسیقی با حضور چهره های شناخته شده هنری و به میزبانی مؤسسه فرهنگی و هنری «هفت آینه میترا» برگزار می شود.

فصل دوم برنامه «رضوان» ویژه محرم که پخش خود را از شب اول آغاز کرده است، امشب سه شنبه 4 شهریور از یکی دیگر از پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) میزبانی می کند.

آثار نهایی جشنواره نمایشنامه‌نویسی «گلدسته‌ها» در 2 بخش نهایی و مشروط معرفی شدند.

آیین افتتاحیه هفتمین سوگواره مجازی «اشراق» به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

منوچهر طیاب کارگردان سینمای مستند بامداد امروز (سه‌شنبه 4 شهریور) در بیمارستانی در وین از دنیا رفت.

سومین نشست «مطالبات عدالتخواهانه» نسل جوان در جمهوری اسلامی با حضور محمد صادق شهبازی و محسن مهدیان، از سلسله نشست های «گفتار روز» امروز سه شنبه ساعت 18 در موسسه پژوهشی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.