چهارشنبه 6 تیر 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از انتشار مجموعه تریلوژی های جنگ خبر داد و گفت: این کار مجموعه نمایشنامه هایی درباره بخش هایی از دفاع مقدس و شخصیت های جنگ تحمیلی است که همه بر روی صحنه آزمون خود را پس داده اند.

لوح باستانی مربوط به دوره سومریان که در انگلیس برای حراج گذاشته شده بود حالا به عراق بازگردانده می شود.

دبیر کانون آهنگسازان سینمای ایران از اصناف زیرمجموعه خانه سینما ضمن انتقاد از الزام صنوف سینمایی برای ثبت در وزارت کار، از نابسامانی فعالیت‌های صنفی در سینما گفت.

آندره ولچک؛ روزنامه‌نگار و تحلیلگر آمریکایی و داور شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در استانبول ترکیه به طرز مشکوکی درگذشت.

رمضانعلی حیدری‌خلیلی گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت محلی برای گردهمایی سینماگرانی است که همچنان به باورهایی مانند «ما می‌توانیم» اعتقاد دارند.

آیین بزرگداشت سه سینماگر شاخص و متعهد انقلاب‌اسلامی و دفاع مقدس در اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت برگزار می‌شود.

نمایش آیینی «گوشه خاموش فراموش‌شده» روی صحنه رفت.

سخنگوی شورای نگهبان با حضور در مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون از مراحل ساخت مجموعه تلویزیونی «دادستان» بازدید کرد.

مهرداد خوشبخت تصمیم دارد به محض یافتن سرمایه‌گذار، فیلمی با عنوان «پالایشگاه» را در حوزه دفاع مقدس جلوی دوربین ببرد.

کتاب «تصنیف‌های ابوالحسن صبا» با گردآوری و آوانگاری رامتین نظری‌جو توسط نشر ماهور منتشر شد.

آیین بزرگداشت سه سینماگر شاخص انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت برگزار می‌شود.

دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی هفته گذشته مجوز 2 آلبوم و 80 تک آهنگ را صادر کرده است.

فیلم «گزارش فرانسوی» وس اندرسون از شانس حضور در اسکار امسال بازماند.

مستند «خون مردگی»، به کارگردانی محمد کارت پربازدیدترین مستند شبکه نمایش خانگی شد.

علی سلیمانی می‌گوید در سریال «دادستان» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی جزو بازیگران اصلی است و تا پایان فیلمبرداری در کار حضور خواهد داشت.

«زمین گرم» نخستین سریال نعمت الله در مقام کارگردانی به حساب می آید؛ بی شک در این روزهایی که صداوسیما از خالی بودن برنامه و سریال های خوب رنج می برد، باید قدر این سریال با وجود ضعف هایش، دانسته شود.