یک‌شنبه 15 مهر 1403

دشمن ستیزی و آمریکا ستیزی ویژگی شاخص امام خمینی (ره) بود / با عوامل توهین به امام رضا (ع) برخورد شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دشمن ستیزی و آمریکا ستیزی ویژگی شاخص امام خمینی (ره) بود / با عوامل توهین به امام رضا (ع) برخورد شود

شماری از ائمه جماعت سیستان وبلوچستان گفتند: ویژگی شاخص امام خمینی (ره) دشمن ستیزی و آمریکا ستیزی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، حجت الاسلام هادی رمضانی، امام جمعه موقت شهرستان زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت 14 خرداد ماه سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، بیان کرد: امام خمینی (ره) ریشه فساد را در حاکمان رژیم صهیونیستی و استکبار می دانست و برای مبارزه با فساد به سراغ حاکمان که ریشه های فساد بودند، رفت. وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، امام خمینی (ره) وظیفه جهادی خود را انجام داده و توانست با عمل به دین مقدس اسلام مجددا احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) باشد. این خطیب جمعه اضافه کرد: امام خمینی (ره) تمام تلاش خود را بکار گرفت تا امت اسلامی را بیدار و متوجه مهمترین خطرات تهدید کننده جهان اسلام کند و در این راه پیروز شد. وی با بیان اینکه امام (ره) به سراغ ریشه فسادها رفت و آن را در حاکمان فاسد، استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی می دانست، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز راه ایشان را ادامه دادند و به سراغ ریشه ها رفتند. حجت الاسلام رمضانی با تسلیت به مناسبت قیام خونین 15 خرداد، افزود: قیام 15 خرداد نقطه عطفی در سال 1357 بود و زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد. وی با تبریک به مناسبت آغاز دهه کرامت، اتفاقات اخیر در جشنواره کن را محکوم کرد و خواستار برخورد با توهین کنندگان به مقدسات اسلام و توهین به مشهد الرضا و حرم مقدس امام رضا (ع) شد. وی از غیور مردان سپاه پاسداران که توانستند در زمان کوتاهی پاسخ ربوده شدن کشتی حامل نفت ایران توسط یونان و هدایت آن به سمت آمریکا را بدهند تقدیر و تشکر کرد. امام جمعه موقت زاهدان افزود: سپاه پاسداران کشتی‌های یونانی که این عمل را انجام دادند را توقیف کرده است. امام خمینی (ره)؛ رهبری ساده‌زیست و دشمن‌شناس حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری، امام جمعه سراوان بیان کرد: امام راحل با دوستی اهل بیت پیامبر (ص) در مقابل خورشید های امامت و ولایت خاکساری می‌کرد و از آن ها بهره می گرفت.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های برجسته حضرت امام (ره) دلدادگی به پیامبر و اهل بیت (ص) او بود. امام از خشونت مستکبران شرق و دشمنان الهی نترسید و در روزگاری که شاید نفس کشیدن با اجازه مستکبران بود امام (ره) به مبارزه با استکبار برخاست. امام جمعه سراوان ادامه داد: اولین دشمنان الهی در این سرزمین حکومت پلید پهلوی بود، که در واقع نماینده شیطان در این مملکت بودند، اما امام (ره) دست مستکبران را از انقلاب اسلامی کوتاه کرد و در مقابل جهانخواران ایستاد. وی خاطر نشان کرد: امروزه دشمن با توسل به فضای رسانه‌ای و ایجاد توطئه مباحثی را ایجاد می کند که مردم از حقیقت نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی دور شوند. حجت الاسلام و المسلمین بامری اذعان کرد: با انقلاب اسلامی پرچم دین خدا احیا و زیرساخت های متعددی ایجاد شد و امروزه به کمک خداوند در همه مباحث پیشرفت های بسیار خوبی داشتیم. امام جمعه سراوان تصریح کرد: امروز دشمن می خواهد انسان را از دین جدا کند و مسلمانان را به سوی بی بند و باری و بی دینی تشویق کند، دشمن تلاش دارد تا میان قوم ها و فرهنگ های جامعه اسلامی اختلاف بیندازد و تلاش دارد که انقلاب اسلامی و مردم بصیر و با ایمان انقلاب را به توطئه علیه انقلاب اسلامی فراخواند.

وی با اشاره به این موضوع که امام (ره) شخصیتی دشمن ستیز داشت، افزود: امام همواره تلاش می کرد، در مسیر ولایتمداری گام بردارد و بعد از رحلت ایشان انقلاب اسلامی از نعمت رهبری، خمینی دیگری برخوردار شد.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به اینکه حاکمیت اسلامی یکی از بزرگ ترین نعمت های انقلاب است، افزود: رهبر فرزانه انقلاب یکی از مهم ترین نعمت های انقلاب است که ایشان شجاع، فیلسوف، زمان شناس، اسلام شناس هستند. وی خاطر نشان کرد: دوران بزن در رو به پایان رسیده، اگر امروز در داشتن قدرت زمینی توانمند هستیم، در دریا نیز قدرتمند هستیم. امام جمعه سراوان تصریح کرد: انگلیس که خود را امپراطور دریا می دانست اما با سرقت یک کشتی ایرانی، رزمندگان اسلام به آن سیلی زدند و امروز نیز یونان با پاسخ قاطع و قدرتمند رزمندگان اسلام مواجه شد که باید درس عبرت برای دیگر دشمنان نظام باشد‌. حجت الاسلام و المسلمین بامری گفت: نیروهای نظامی و انتظامی ایران به فرماندهی فرمانده کل قوا مقابل دشمنان قاطعانه ایستادگی می کنند و اگر یکی بزنند، ده تا می‌خوردند که این پیامی واضح به کل مردم جهان است‌. انتهای پیام /