سه‌شنبه 3 مهر 1403

دوز اول واکسن به حدود 4000 نفر در فسا تزریق شده است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
دوز اول واکسن به حدود 4000 نفر در فسا تزریق شده است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: در فاز اول واکسیناسیون کرونا، 3894 نفر از گروههای هدف در این شهرستان واکسن دریافت کردند.

صادق مهدوی نیا به آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید -19 در فسا اشاره و بیان کرد: وضعیت این شهرستان همچنان خطرناک و نگران کننده بوده و طبق رنگ‌بندی اعلام شده وزارت بهداشت، فسا هم‌اینک قرمز است.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی فسا، مهدوی نیا ادامه داد: از زمان بروز شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از 35 هزار و 500 تست پی سی آر در فسا انجام و 13 هزار و 423 مورد کرونای مثبت شناسایی شده است و تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس مرگبار در شهرستان نیز 200 نفر بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 12 هزار و 100 مورد تست رپید انجام شده که 1572 مورد آن مثبت شده است،

مهدوی‌نیا عنوان کرد: تست رپید، غربالگری است و درصد منفی کاذب بالا دارد و موارد منفی که علامت دارند توصیه به انجام تست پی سی آر می‌شود.

او از همشهریان خواست تا در صورت داشتن هرگونه علایم سرماخوردگی، تب، سرفه، نفس تنگی و بدن درد شدید به پزشک خانواده خود یا مراکز ویژه کرونا مراجعه کنند و اجازه ندهند که گسترش و پیشرفت بیماری، مانع هرگونه کمک پزشکی و درمانی شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا همچنین از همراهی مردم، کسبه و اصناف، ادارات، نهادها و سازمانهایی که در اجرا و نظارت بر قوانین شرایط قرمز کرونایی در کاهش شیوع بیماری کرونا و موج شکنی بحران کرونا، مدافعان سلامت را همراهی می‌کنند، قدردانی کرد.

انتهای پیام