شنبه 5 آبان 1403

راهکارهای عبور از خسارت تعطیلی فعالیت‌های هنری به شکل یکپارچه ابلاغ می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
راهکارهای عبور از خسارت تعطیلی فعالیت‌های هنری به شکل یکپارچه ابلاغ می‌شود

تهران - ایرنا - مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه راهکارهای عبور از پیامدهای تعطیلی فعالیت‌های هنری کشور به سبب شیوع ویروس کرونا با حضور معاون امور هنری وزارتخانه، گفت: به شکل یکپارچه و هماهنگ دستورالعمل حمایت از گروه‌های هنری و جبران آسیب‌ها و خسارت‌های آنها ظرف 48 ساعت آینده ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا؛ دقایقی پیش جلسه ویژه مدیران معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع بررسی پیامدهای تعطیلی فعالیت‌های هنری به دلیل شیوع ویروس کرونا در معاونت امور هنری برگزار شد.

در این جلسه سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید قبادی مشاور اجرایی معاونت، سیدامین مؤیدی مشاور برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معاونت، محمد الله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، علی اکبر صفی‌پور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری و مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس حضور داشتند.

شهرام کرمی بعد از اتمام این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: دقایقی پیش در دفتر معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور دکتر حسینی معاون امور هنری و مدیران ادارات کل زیرمجموعه این معاونت پیامدهای تعطیلی فعالیت‌های هنری کشور به سبب شیوع ویروس کرونا و راهکارهای جبران خسارت و آسیب‌های گروه های هنری به سبب تعطیلی فعالیت‌هایشان مورد بحث، بررسی و مداقه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه مدیران کل اداره هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، دفتر موسیقی، دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری و کارگروه ساماندهی مد و لباس؛ راه‌کارهای خود را به شکل شفاهی و کتبی در حوزه جبران خسارت و زیان‌های هنرمندان به واسطه تعطیلی فعالیت‌های هنری در کشور در سایه شروع ویروس کرونا به معاون امور هنری ابلاغ و در مسیر رسیدن به راهکار و تفاهم یکپارچه جبران خسارات نقطه نظرات خود را بیان کردند.

تعطیلی فعالیت‌های هنری امری لازم الاجرا و با دستور وزارت بهداشت بودش

کرمی با تایید این آسیب‌ها و خسارت‌هایی که گروه‌های نمایشی و تماشاخانه‌داران بخش خصوصی و دولتی به سبب تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری که از ابتدای اسفندماه در سایه شروع به ویروس کرونا در کشور متحمل شده‌اند گفت: تردیدی وجود ندارد که تعطیلی این مراکز در راستای دستورالعمل وزارت فرهنگ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مسیر کنترل شیوع این ویروس و قطع زنجیره آن راهکاری اساسی به شمار می‌رفت و البته خسارت‌ها و و زیان‌هایی نیز با خود به همراه داشت.

برای جبران خسارت‌ها از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود

وی افزود: تلاش می‌کنیم در حد سهم و وسع اداره کل هنرهای نمایشی و دست حمایتگر معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جبران این آسیب‌ها نهایت همکاری را با گروه‌های تئاتری و تماشا خانه‌داران بخش خصوصی و دولتی انجام دهیم.

مصوبات شورای مقابله با کرونا در تئاتر را به معاون هنری اطلاع دادیم

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مسائل مطرح شده و پیشنهادهای وی در حوزه جبران خسارت‌های گروه‌های تئاتری و تماشاخانه‌داران بخش خصوصی و دولتی گفت: از سوی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت امور هنری وزارتخانه به شکل شفاهی و کتبی مصوبات شورای مقابله با کرونا در تئاتر ابلغ شد. مصوباتی که پیش از این مورد تصویب و تایید اعضای این شورا قرار گرفته بود.

همچنین برابر سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور ارائه دستورالعمل یکپارچه جهت اجرایی کردن برنامه‌های حمایتی در سایه جبران خسارات و زیانهای پیامدهای تعطیلی فعالیت‌های هنری در کشور ظرف 48 ساعت آینده این دستورالعمل با نظارت شخص آقای دکتر سیدعباس صالحی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعامل معاونت امور هنری به عنوان دستورالعملی لازم الاجرا و یکپارچه در کشور منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است شهرام کرمی به عنوان مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شرایطی در این جلسه حضور پیدا کرده بود که روز گذشته - یکشنبه 25 اسفندماه - به سبب آنچه او پایان ماموریت کاری دو ساله و عدم انرژی لازم برای اداره مدیریت تئاتر کشور در راس اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانده بود از مقامش استعفا داده بود.

همچنین با پیگیری‌های خبرنگار فرهنگی ایرنا از سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص پذیرش یا عدم پذیرش استعفای شهرام کرمی گفته شده بود که هنوز در این مورد تصمیمی اتخاذ نشده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*