شنبه 14 مهر 1403

راه قطع زنجیره انتقال کرونا رعایت موازین بهداشتی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
راه قطع زنجیره انتقال کرونا رعایت موازین بهداشتی است

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: راه قطع زنجیره انتقال کرونا رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

محبت جمالی نیا روز دوشنبه در جلسه پدافند غیرعامل سرپل ذهاب با موضوع پیشگیری از کرونا افزود: مدیران ادارات باید موارد لازم مبنی بر رعایت بهداشت فردی را برای مقابله با شیوع گستره تر ویروس کرونا به کارکنان گوشزد کنند و همچنین به رعایت فاصله گذاری در محیط ادارات و نحوه ارایه خدمات با رعایت پروتکل های بهداشتی را برای صیانت از سلامت مردم در دستور کارقرار دهند.

وی اظهار داشت: شستشوی روزانه سطل های زباله، استفاده ازدستکش و ماسک برای انجام خدمات شهری، آگاهی بخش و اطلاع رسانی شهرداری در جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ارسال پیامک، نصب بنر آموزشی برای جامعه هدف دستگاه اداری در جهت آموزش و اطلاع رسانی مبنی بررعایت فاصله گذاری اجتماعی برای مبارزه با ویروس کرونا گام مهمی در کنترل میدانی قطع کرونا است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: ضدعفونی تاکسی هاو سرویس حمل و نقل درون و برون شهری به صورت روزانه، سوار شدن سه نفر در تاکسی، رعایت ورودی فاصله گذاری در ادارات، شستشو پارک ها و شهربازی ها، بازار میوه فروشان و پاساژهای سرپوشیده از حساس ترین اقداماتی است که باید به طور مستمر توسط دستگاه های متولی انجام شود.

او ادامه داد: شهرداری نقش کلید اصلی مدیریت شهری در مواقع بحران به خصوص در رابطه با بیماری اپیدمی کرونا را دارد از این رو باید نسبت به ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری اقدام کند.

جمالی نیا گفت: همچنین شهرداری و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نظارت برعدم برگزاری نمایشگاه فصلی، جلوگیری از فعالیت ضایعات فروشان بصورت جدی لحاظ کنند و کوتاهی و یا سهل انگاری در این رابطه تهدیدی برای سلامت عمومی به شمار می رود.

وی تاکید کرد: فعالیت برگزاری مراسم ختم در مساجد ممنوع است و برگزاری نماز جماعت یومیه با رعایت پروتکل ها مجاز است که باید متولیان این امر با آموزش های خاص رعایت پروتکل های بهداشت فردی و بهداشتی زیر نظارت ادارات تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه فعالیت داشته باشند.

فرماندار سرپل ذهاب، خواستار نظارت جدی بر فعالیت خبازی ها، دفاتر پیشخوان، مطب پزشکان و فیزیوتراپی، آزمایشگاه ها و پاساژهای سرپوشیده با تجمع روزانه مردم به عنوان محیط های خطرآفرین برای شیوع ویروس کرونا شد.

جمالی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فصل برداشت برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی گفت: 16 دستگاه ماشین آتش نشانی در مناطق مختلف شهرستان مستقر شده و امسال باتوجه به آماده باش کامل و وجود اکیپ های تازه مستقر شده دراین مناطق شاهد خسارات کمتری از آتش سوزی درشهرستان هستیم.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه دارای 90هزارتن جمعیت و48کیلومتر مرز مشترک با کشورعراق دارد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 151 هزار و 466 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 63 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و 797 نفر رسید.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 154 هزار و 445 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 81 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و 878 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (دوازدهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی 2 هزار و 979 بیمار جدید مبتلا به کووید -19 در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، 652 مورد بستری و 2 هزار و 327 (حدود 78 درصد) از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید - 19 در کشور به 154 هزار و 445 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*