چهارشنبه 13 تیر 1403

رسانه اسرائیلی فاش کرد: درخواست کمک تل‌آویو از 25 کشور در سراسر جهان

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
رسانه اسرائیلی فاش کرد: درخواست کمک تل‌آویو از 25 کشور در سراسر جهان

اقتصادنیوز: یک رسانه اسرائیلی فاش کرد وزیر خارجه اسرائیل از 25 کشور در سراسر جهان خواسته، نظر حقوقی خود را علیه درخواست دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در مورد صدور حکم بازداشت برای نخست وزیر و وزیر جنگ اسرائیل به لاهه ارائه کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وبسایت صهیونیستی واللا گزارش کرد، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پیامی از وزیران خارجه 25 کشور در سراسر جهان خواسته به انگلیس پیوسته و درمورد درخواست دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «یوآو گالانت»، وزیر جنگ او نظر حقوقی خود را به این دیوان ارائه دهند.

خبر مرتبط پیش گویی رئیس جمهور این کشور از گسترش جنگ اسرائیل و غزه

اقتصادنیوز: الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان در اظهاراتی با بیان این ادعا که وقوع جنگ میان حزب الله و رژیم صهیونیستی تقریباً حتمی است، تاکید کرد: این جنگ که اجتناب از آن تقریباً غیرممکن است، غرب و شرق را به طور کامل درگیر خواهد کرد.

واللا نوشت، مقامات ارشد در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بر این باورند که اگر این کشورها یا حتی برخی از آنها نظر حقوقی خود را به دیوان کیفری بین‌المللی ارسال کنند، قضات این دیوان ممکن است متقاعد شوند که فرصتی برای پذیرش درخواست دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی وجود ندارد.

شبکه صهیونیستی «بی» 24 ژوئن گزارش کرده بود رژیم صهیونیستی در حال آماده شدن در صورت اتخاذ چنین تصمیمی توسط قضات دادگاه کیفری است.

20 ماه مه، «کریم احمدخان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی درخواست صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و گالانت را به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه صادر کرد. مجلس نمایندگان آمریکا هم در واکنش به این درخواست، چهارم ژوئیه در دفاع از رژیم صهیونیستی پیش نویس قانون تحریم دیوان کیفری بین‌المللی را تصویب کرد. این لایحه، واشنگتن را ملزم می‌کند دیوان کیفری بین‌المللی را در صورت انجام بازجویی، بازداشت یا احضار هر یک از مقامات تحت حفاظت آمریکا، تحریم کند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
رسانه اسرائیلی فاش کرد: درخواست کمک تل‌آویو از 25 کشور در سراسر جهان 2