دوشنبه 9 مهر 1403

رشد 100 درصدی بودجه شهرداری اراک در سال 1401/ موافقت وزارت کشور با اختصاص سهمیه 100 دستگاه اتوبوس به اراک

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
رشد 100 درصدی بودجه شهرداری اراک در سال 1401/ موافقت وزارت کشور با اختصاص سهمیه 100 دستگاه اتوبوس به اراک

کریمی بیان کرد: بودجه شهرداری اراک در سال 1400 ابتدا 900 میلیارد بود که با متمم اول به 1188 میلیارد و در متمم دوم 1616 میلیارد تومان رسید و کاملاً محقق شد و در سال 1401 نیز بودجه شهرداری 1900 میلیارد است که نسبت به بودجه اولیه سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش دارد و نسبت به متمم دوم آن 24 درصد رشد داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محمود کریمی شهردار اراک امروز در نشست خبری گفت: ارائه خدمات در حوزه مدیریت شهری بدون وفاق و همدلی مسئولین میسر نیست و امروز همراهی و انسجام شهرداری، شورا و مدیران استانی و شهرستانی نویدی برای به سرانجام رسیدن پروژه‌ها در راستای جلب رضایت مردم است‌.

کریمی اظهار کرد: گسستگی در ساختار شهرداری به ارث رسیده بود که با نابسامانی‌های در حوزه‌های مختلف مواجه بودیم، بسیاری از پروژه‌ها ناتمام مانده و برخی با مشکلات حقوقی مواجه بود بنابراین رویکرد مسئله محور را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: بحث تعیین تکلیف دره گردو، پارک باهنر و کوه مستوفی را با جدیت دنبال کردیم که جزو اولویت‌ها هستند، یکی از مشکلات در دره گردو که باعث عدم جذب سرمایه‌گذار شده بود که اخیراً موافقت وزیر راه و شهرسازی گرفته‌شده است.

شهردار اراک افزود: در بودجه 1401 برای اولین بار اعتبار حدود 70 میلیارد تومان برای شروع احداث زیرساخت‌ها در دره گردو تخصیص پیدا کرد. همچنین مشکل مالکیتی پارک شهید باهنر برطرف شده و با تعامل انجام‌شده در حال واگذاری است، سرمایه‌گذار هم با طرح 1300 میلیاردی اعلام آمادگی کرده است که نیازهای تفریحی و توریستی را در این منطقه احداث کند.

کریمی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته تعیین تکلیف بام اراک یا کوه مستوفی هم در دستور کار شهرداری است بیان کرد: در حال جذب سرمایه‌گذار برای آن هستیم.

وی با تأکید بر اینکه نسبت به همه مناطق یک نگاه عادلانه و منصفانه خواهیم داشت تا مناطق محروم هم بتوانند از خدمات و زیرساخت‌های لازم برخوردار باشند یادآور شد: همچنین نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با اولویت مناطق کم برخوردار در حال انجام است.

شهردار اراک در خصوص فعالیت کارخانه آسفالت شهرداری اراک نیز گفت: تأمین نیازهای فنی و تجهیزات کارخانه آسفالت د‌ر حال انجام است تا با ظرفیت کامل تولید داشته باشند و با توجه به اینکه شهرداری این کارخانه را در اختیار دارد نباید هیچ نقطه‌ای از شهر از لحاظ آسفالت کمبودی داشته باشند.

کریمی بیان کرد: بودجه شهرداری اراک در سال 1400 ابتدا 900 میلیارد بود که با متمم اول به 1188 میلیارد و در متمم دوم 1616 میلیارد تومان رسید و کاملاً محقق شد و در سال 1401 نیز بودجه شهرداری 1900 میلیارد است که نسبت به بودجه اولیه سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش دارد و نسبت به متمم دوم آن 24 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: اولویت شهرداری اراک در سال آینده در بحث عمرانی تکمیل پروژه‌های ناتمام و در حوزه فرهنگی و اجتماعی بیشترین تأکید بر روی توسعه اماکن گردشگری و تفریحی است.

کریمی در خصوص پروژه‌های در دست اجرای شهرداری نیز گفت: تقاطع غیره مسطح شهید صیدی تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده به‌صورت کامل زیر بار ترافیکی قرار خواهد گرفت و امیدواریم پروژه میدان امام حسین (ع) در سال 1402 به بهره‌برداری برسد.

شهردار اراک اضافه کرد: مشکلات حقوقی پروژه آفتاب هم برطرف شده و سالن نمایش یا بلک باکس، سالن مدیریت بحران، زورخانه شهر، باغ‌موزه دفاع مقدس از جمله پروژه‌های در حال اجرای شهرداری هستند.

شهردار اراک در پاسخ به سؤال خبرنگار دیارآفتاب در رابطه با اقدامات انجام‌شده در خصوص تحقق شعار شفافیت در شهرداری نیز گفت: شفافیت یعنی همه‌چیز در دید عموم قرار بگیرد و مردم همه‌چیز را بدانند و به این مهم اعتقادداریم و آن را با جدیت دنبال می‌کنیم.

کریمی افزود: زیرساخت سامانه عیان در شهرداری اراک وجود داشته اما اطلاعات آن بروز نیست هر چند جزییات مربوط به بودجه و قراردادهای شهرداری در این سامانه منتشرشده اما لیست حقوق و دستمزد شهرداری به دلیل برخی مشکلات به روز نشده است.

وی اظهار کرد: با رفع مشکلات سامانه شفافیت شهرداری در سال 1401 فیش حقوقی کلیه پرسنل شهرداری اراک را در سامانه عیان منتشر خواهیم کرد و این مطالبه رسانه ها و مردم درست است.

کریمی در خصوص گلایه ها نسبت به مشکلات پرداخت الکترونیکی کرایه اتوبوس نیز گفت: در خصوص قرارداد قبلی شهرداری با شرکت طرف قرارداد اختلافاتی وجود داشت که در نهایت موضوع را به لحاظ جلوگیری از تضییع حقوق عامه به فرمانداری و دادستانی ارجاع دادیم تا رسیدگی شود.

شهردار اراک گفت: یک برنامه جامع داریم که سیستم حمل و نقل را به امکاناتی مجهز کنیم تا هم قابلیت پرداخت الکترونیکی داشته باشد و هم قابلیت رصد و پیگیری آنلاین از طریق GPS وجود داشته باشد که این طرح به صورت پایلوت آغاز شده و در سال 1401 تمام ناوگان مجهز خواهد شد.

وی بیان کرد: اخیرا در راستای تصمیم قرارگاه عملیاتی تامین ناوگان و تجهیز مدیریت شهری وزارت کشور 50 سهمیه خرید اتوبوس با پرداخت 80 درصدی هزینه خرید از سوی دولت و 20 درصد سهم شهرداری به اراک تخصیص داده شد که در پی درخواست مجدد شهرداری اراک امروز با درخواست شهرداری برای افزایش این تعداد به 100 دستگاه موافقت شد.

وی خاطرنشان کرد: قطعا در پایان سال 1401 تحولی که در این دوره مدیریت شهری وعده داده بودیم محقق خواهد شد.

انتهای پیام /