دوشنبه 16 مهر 1403

زنجان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - ضرروت عرضه گوشت مرغ با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار در استان، نیاز به آماده سازی تخت‌های جدید بیمارستانی در نتیجه افزایش شیوع کرونا در زنجان و برخورد با اخلالگران بازار در استان از جمله مهمترین عناوین خبری زنجان طی هفته گذشته بود.

** استاندار زنجان گفت: مرغداران باید قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار برای عرضه گوشت مرغ را رعایت کنند و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد حتی یک قطعه مرغ از این استان خارج شود.

** استاندار زنجان گفت: از کلی گویی در خصوص پروژه‌ها پرهیز شود چرا که نبود شفافیت موجب مشکلاتی در اجرای آنها می‌شود.

** فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه با اخلالگران بازار برخورد می‌شود، گفت: مصوباتی که مشمول نرخ گذاری شده باید رعایت شود و نظارت‌ها در این خصوص با جدیت در حال انجام است.

** رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در صورت ادامه روند صعودی ابتلا به بیماری کرونا در استان زنجان در آینده نزدیک باید یک‌هزار و 200 تخت بیمارستانی آماده سازی شود که این مهم نیازمند تامین منابع و زیرساخت‌های لازم است.

** مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان (پتروشیمی سابق) گفت: سرمایه این شرکت هم‌اکنون 350 میلیارد تومان است که با افزایش سرمایه در سال جهش تولید به 2 برابر میزان کنونی یعنی 700 میلیارد تومان خواهد رسید.

** سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت بازار مسکن دست دلالان افتاده و پیامد چنین وضعیتی ملتهب شدن این بازار است.

** مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 20 مورد آتش سوزی به صورت عمدی و سهوی در مراتع سطح این استان اتفاق افتاده است.

صفی الله کرامتی افزود: بزرگترین آتش سوزی با 40 هکتار مربوط به مراتع روستای ده بهار در شهرستان طارم بود که 25 و 26 خرداد ماه، روی داد.

** فرمانده انتظامی استان زنجان، گفت: پلیس این استان از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از سه میلیون ماسک و دستکش، 16 هزار لیتر الکل، 35 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و 150 هزار شیلد محافظ از متخلفان کشف و ضبط شد که در این راستا 51 نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی استان شدند.

** مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تا کنون 406 نفر از کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 170 نفر به شهرستان زنجان، 128 نفر به ابهر، 32 خرمدره، 13 نفر خدابنده، 52 نفر ماهنشان، سه نفر ایجرود و هشت نفر به سلطانیه اختصاص دارد.

** فرماندار شهرستان زنجان گفت: بر خلاف انتظارها که تصور می شد با گرم شدن هوا شیوع ویروس کرونا محدود شود ولی با تداوم شرایط کنونی و نادیده گرفتن محدودیت‌ها و جدی نگرفتن رعایت پروتکل‌ها، در اوج گرمای تابستان شاهد شکل گیری پیک بیماری در زنجان هستیم.

** مدیرکل تامین اجماعی استان زنجان گفت: برای کاهش مراجعات مردمی، تسهیل خدمت رسانی و نیز پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، در زمان حاضر بیش از 45 خدمت این مجموعه به جامعه هدف به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

** مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از 70 درصد زندانیان واجد شرایط در این استان در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کردند که 80 درصد آنان موفق به کسب گواهینامه شدند.

** نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: اخذ مالیات به جای بخش تولید باید به سمت فعالیت های غیرتولیدی مثل دلالی و سپرده های بانکی برود.

** فرماندار شهرستان خدابنده با بیان اینکه بیش از نیمی از محصول راهبردی گندم استان زنجان در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: بر اساس پیش بینی ها در سال زراعی جاری 200 هزار تن گندم از مزارع خدابنده برداشت می شود.

** مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تحویل گندم‌های عاری از آفات نباتی، آلودگی و ناخالصی به مراکز خرید مجاز تحت نظر دولت، مشمول جایزه پاکی خواهد شد.

** رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: بعضی پوشش‌های گیاهی از جمله گون، جزو گونه‌های ممنوع‌القطع قرار گرفته اما با وجود این قانون، بسیاری از اکتشاف معادن این استان متوقف شده است.

** مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: تا اردیبهشت‌ماه سال جاری، طرح کاداستر (محدوده‌بندی) از مجموع 422 هزار و 195 هکتار مساحت کل در 209 پلاک از اراضی ملی به مساحت 259 هزار و 310 هکتار انجام شده است.

** رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: دستگاه قضایی زنجان در صدور آرای نصب پابند الکترونیکی، رتبه اول کشور را دارد که یک موفقیت برای استان در کاهش جمعیت کیفری است.

** مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، خیران این استان 12 میلیارد و 400 میلیون تومان به صورت نقد، کالا و خدمات مستقیم از طریق مراکز نیکوکاری به نیازمندان کمک کردند.

*س_برچسب‌ها_س*