جمعه 15 تیر 1403

سرزمینی که بوی ایثار و جهاد و شهادت بدهد تسخیر شدنی نیست

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
سرزمینی که بوی ایثار و جهاد و شهادت بدهد تسخیر شدنی نیست

اهواز - اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان اعلام کرد: مردم سوسنگرد نشان دادند و ثابت کردند، سرزمینی که بوی ایثار و جهاد و شهادت بدهد تسخیر شدنی نیست

اهواز - اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان اعلام کرد: مردم سوسنگرد نشان دادند و ثابت کردند، سرزمینی که بوی ایثار و جهاد و شهادت بدهد تسخیر شدنی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان به مناسبت سالروز آزادسازی سوسنگرد آمده است: «شکست حصر سوسنگرد تنها آزادسازی یک شهر و منطقه نبود بلکه پیروزی اراده ملتی بود که در مقابل هجوم تانک‌ها ایستادند تا بگویند جنگ را اعتقادات و باورها رقم می‌زنند نه تانک‌ها و ادوات نظامی».

در بیانیه عنوان شده است: «رژیم بعث عراق و البته گواهان تاریخ هرگز مقاومت عشایر عرب خوزستان و تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهان نظامی ایران در نبرد سوسنگرد را فراموش نمی‌کنند».

در ادامه عنوان شده است: «سوسنگرد نماد و مظهر مقاومت مردان و زنانی است که خانه‌هایشان را ترک نکردند تا به دنیا نشان دهند که هیچ سرزمین مقدس و شهید داده‌ای را نمی‌توان به زور تصاحب کرد. مردم سوسنگرد و البته اسطوره‌ای به نام چمران نشان دادند و ثابت کردند، سرزمینی که بوی ایثار و جهاد و شهادت بدهد تسخیر شدنی نیست و امام همین مردم چه شناخت عمیقی از اراده‌ها داشت که فرمود: «بایست سوسنگرد تا فردا آزاد شود».

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ضمن گرامیداشت این روز عزیز و تجدید عهد و پیمان با شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس و شهر سوسنگرد اعلام می‌دارد که به بهانه ویروس کرونا از هیچ تلاشی برای زنده نگه داشتن این رخداد ارزشی دریغ نمی‌کند و در بستر رسانه و فضای مجازی تلاش خواهد کرد تا با تولید محتوای لازم نسل جوان کشور و خوزستان را از حماسه مردم سوسنگرد آگاه سازد.

به گزارش خبرنگار مهر، 26 آبان ماه سال 59، روز شکست حصر سوسنگرد و یادآور رشادت‌های دلاور مردان یک ملت در دفاع از مرز و بوم ایران اسلامی است.

عملیات آزادسازی سوسنگرد پس از فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود و تدبیر و مدیریت بی‌بدیل مقام معظم رهبری که آن زمان عضو شورای عالی دفاع بودند، انجام شد که با فرماندهی مشترک ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با رشادت‌های بزرگ مردانی چون شهید مصطفی چمران و پایمردی رزمندگان اسلام و نیروهای مردمی به پیروزی رسید.

در عملیات سوسنگرد که از آن تحت عناوینی همانند آزادسازی سوسنگرد (عملیات آزادسازی سوسنگرد) یا شکست حصر سوسنگرد نیز یاد می‌شود، در پایان با شکسته شدن حصر سوسنگرد و آزادسازی این شهر در سال 59 همراه شد.