چهارشنبه 18 مهر 1403

سفارت ایران در دهلی نو: ایران بزرگترین قربانی تروریسم است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سفارت ایران در دهلی نو: ایران بزرگترین قربانی تروریسم است

تهران - ایرنا - سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی با اشاره به اینکه ایران بزرگترین قربانی تروریسم است، تاکید کرد که ترور دانشمندان ایرانی موجب تضعیف کشور نخواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری "ایندیا تودی"، سفارت جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه تاکید کرد: ترور اخیر یک دانشمند برجسته هسته ای نشانه های جنایات رژیم تروریستی اسراییل را دارد... قتل دانشمندان ایرانی موجب تضعیف پیشرفت کشور نخواهد شد.

این بیانیه می افزاید: در چند سال اخیر چندین دانشمند و قهرمان ملی ارشد ایرانی مورد هدف قرار گرفته و ترور شده اند و مدارک قوی ما حاکی است که مراکز خارجی خاصی پشت این ترورها قرار دارند. ترور اخیر یک دانشمند برجسته هسته ای ایران نیز نشانه های اقدامات بزدلانه رژیم تروریستی اسراییل را دارد که پیش از این نیز شمار زیادی از دانشمندان و نخبگان را در ایران و منطقه ترور کرده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران با تقدیر از نقش شهید دکتر فخری زاده در نبرد با ویروس کرونا افزود: شهید فخری زاده نقش برجسته ای در پروژه های علمی مختلف در ایران داشته که تازه ترین مورد آن تولید اولین کیت آزمایشی و واکسن بومی کرونا بوده است که کمک بزرگی به تلاشهای ملی ما در مهار شیوع کرونا و تولید واکسن در زمانی است که ایران تحت تحریمهای یکجانبه غیرانسانی و ناعادلانه رژیم آمریکا قرار دارد.

این بیانیه تاکید می کند که رژیم صهیونیستی برای ایجاد هرج و مرج در منطقه توطئه می کند و این در حالی است که این رژیم خود تولیدکننده سلاح هسته ای در خاورمیانه است.

سفارت جمهوری اسلامی در ادامه تاکید کرد که این اقدام بزدلانه تروریستی نقض صریح مقررات بین المللی و اصول اخلاقی و انسانی است و علیه ایرانی انجام شده که خود تا کنون در صف اول نبرد با تروریسم و ایجاد صلح در منطقه و جهان قرار داشته است.

این بیانیه همچنین ایران را بزرگترین قربانی تروریسم نامیده و خاطرنشان می کند که 17 هزار شهید (اقدامات تروریستی) در ایران بوده که اکثریت آنها قربانی حملات تروریستی سازمان منافقین شده اند.

سفارت ایران ضمن درخواست از جامعه بین المللی برای محکومیت تروریسم دولتی و ایجاد اجماعی برای مقابله با تنش و ماجراجویی در منطقه، از جامعه جهانی و بطور خاص اتحادیه اروپا خواست که استاندارد دوگانه خود را کنار بگذارد و این اقدام تروریستی را محکوم کند.

شهید محسن فخری‌زاده دانشمند ممتاز هسته‌ای و صنعت دفاعی ایران عصر جمعه در حمله تروریستی در منطقه آبسرد استان تهران به شهادت رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*