یک‌شنبه 15 مهر 1403

چند خبر کوتاه از استان خراسان رضوی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چند خبر کوتاه از استان خراسان رضوی

مشهد - ایرنا - کشف چهار تن کالای قاچاق در تایباد، کشته شدن یک نفر طی نزاع در فیروزه، معدوم شدن سه تن پنیر غیربهداشتی در تربت‌حیدریه، اهدای 231 سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد خواف و توزیع 570 بسته غذایی بین افراد نیازمند در کاشمر از جمله عناوین اخبار کوتاه استان خراسان رضوی در روز چهارشنبه است.

تایباد - افزون بر چهار تن کالای قاچاق طی 10 روز گذشته حین خروج از کشور در گمرک مرزی دوغارون تایباد در شرق خراسان رضوی کشف و ضبط شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این کالاها شامل انواع مواد شوینده، روغن خوراکی، قند، تخم مرغ و برنج است که کارشناسان، ارزش ریالی آنها را بیش از 443 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

محمد کریمی افزود: در این ارتباط چند متهم ایرانی و افغانستانی دستگیر و راهی مراجع قضایی شده‌اند.

وی همچنین از کشف 25 تن سویا در یکی از انبارهای شهر تایباد خبر داد و گفت: ارزش ریالی این میزان سویای کشف شده از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد ادامه داد: طی آبان ماه امسال 2 تن روغن نباتی قاچاق به ارزش 200 میلیون ریال حین خروج از کشور در معبر زمینی دوغارون از تعدادی متخلف ایرانی و افغانستانی کشف شد.

وی گفت: طی پنج روز گذشته نیز پنج واحد صنفی در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن محدویتهای کرونایی و پروتکل‌های بهداشتی مهر و موم شده و 65 واحد صنفی هم تذکر کتبی دریافت کردند.

کریمی افزود: در حال حاضر بیش از 90 درصد واحدهای صنفی این شهرستان، دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت می کنند.

شهرستان تایباد سه هزار و 100 واحد صنفی فعال دارد که 2 هزار و 600 واحد دارای پروانه فعالیت هستند.

این شهرستان 120 هزار نفری در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

فیروزه - فرماندار فیروزه گفت: بر اثر نزاع خانوادگی در روستای معدن این شهرستان یک نفر با سلاح گرم کشته و یک نفر نیز مجروح شد.

ابوالفضل حکیم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: علت این نزاع، اختلافات خانوادگی بوده و درگیری با سلاح گرم شکاری انجام شده است. وی ادامه داد: مجروح این حادثه به بیمارستان اعزام شد و جسد فرد کشته شده نیز برای بررسی به پزشکی قانونی منتقل شد. سرهنگ خوشخو فرمانده نیروی انتظامی فیروزه نیز با اشاره به مرگ مشکوک یک نفر در روستای معدن فیروزه گفت: جسد متوفی توسط مقام قضایی محلی و پزشکی قانونی رویت شده و علت مرگ در دست بررسی است. مرکز شهرستان 42 هزار نفری فیروزه در 162 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

تربت‌حیدریه - رییس اداره سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از کشف و معدوم سازی یک محموله سه تنی پنیر غیر قابل مصرف در این شهرستان خبر داد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه روز چهارشنبه به نقل از مهدی سعیدی گزارش داد: با هوشیاری ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید شیردل کامه، این محموله که از کرمان به مقصد مشهد حمل می‌شد، توقیف و مراتب برای بررسی بیشتر به دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه اطلاع داده شد.

وی افزود: کارشناسان اداره سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه پس از بررسی تشخیص دادند که این محموله قابلیت مصرف ندارد و باید از چرخه مصرف خارج شود.

سعیدی از همکاری برخی نهادها از جمله مسوولان قضایی، تعزیرات حکومتی، نیروهای انتظامی، اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف قدردانی کرد و از اقشار مختلف مردم خواست گزارش مربوط به تخلفات بهداشتی را از طریق سامانه 190 یا از طریق تماس با شماره تلفن 52241550 - 051 اطلاع دهند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به 363 هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت ارائه می‌کند. مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت‌حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

خواف - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) خواف گفت: از ابتدای امسال تاکنون 231 سری جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش این نهاد اهدا شده است.

مجتبی حیاتی افزود: از این تعداد 100 سری جهیزیه به مناسبت هفته بسیج طی چند روز گذشته اهدا گردیده است.

وی سرانه اهدای جهیزیه به هر نوعروس زیرپوشش این نهاد را 100 میلیون ریال ذکر کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) خواف برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره قبل از ازدواج به صورت مجازی برای 450 دختر در آستانه ازدواج و 315 نوعروس تحت حمایت را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد.

وی گفت: افزایش سن ازدواج و معضل طلاق از مشکلات اساسی جامعه است که حل آن نیازمند همکاری و مساعدت همه بخش ها است.

20 هزار مددجو زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خواف قرار دارند.

شهرستان 150 هزار نفری خواف با 123 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در 267 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

کاشمر - جانشین سپاه پاسداران ناحیه کاشمر گفت: در هفتمین مرحله رزمایش کمک مومنانه 570 کیسه برنج و تعدادی کالا بین افراد نیازمند در این شهرستان توزیع شد.

عباس صفایی روز چهارشنبه در حاشیه توزیع بسته‌های کمک معیشتی گفت: بیش از 10 هزار سبد کالا در 6 مرحله رزمایش کمک مومنانه بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا در این شهرستان توزیع شده و در هفتمین مرحله رزمایش نیز 570 کیسه برنج بین آنان توزیع شد.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا و رزمندگان، توزیع بیش از پنج هزار لوح تقدیر با امضای سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، اجرای گشت‌های امر به معروف و نهی از منکر با محوریت پیشگیری از کرونا و توزیع بیش از 10 هزار ماسک از جمله برنامه‌های هفته بسیج در این شهرستان بود.

جانشین سپاه ناحیه کاشمر با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی به مناسبت سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری در فضای مجازی برگزار شد، ادامه داد: گشت‌های محله محور نیز در پایگاه‌های بسیج در قالب گشت‌های عملیاتی انجام شد.

وی گفت: 170 سبد غذایی نیز بین ایثارگران و رزمندگان و 400 کیسه برنج بین افراد مبتلا به کرونا و نیازمند در این شهرستان توزیع می‌شود.

کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.

تربت‌حیدریه - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت‌حیدریه از الزام واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی این شهرستان به ثبت موجودی و ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبار خبر داد.

محمد اشرفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی برای ثبت مستمر اطلاعات ورود و خروج کالاها درسامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا می‌توانند به سامانه اینترنتی به آدرس www.nwms.ir مراجعه کنند، افزود: تمام واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی مستقر در شهرک‌های صنعتی و بازار، موظف به ثبت موجودی و همه ورودی و خروجی کالا در سامانه جامع انبارها هستند و در غیر این صورت کالاهای انبارها مشمول قانون احتکار می‌شود. وی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه جامع انبارها در اجرای آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته است، ادامه داد: بر اساس قانون، این مراکز شامل انبارها، مراکز دپو، سیلوها، سردخانه‌ها، واحدهای تولیدی، کارخانه‌ها، معادن، اصناف و مزارع کشاورزی است که باید تمامی ورودی و خروجی و موجودی انبار در این سامانه ثبت شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت‌حیدریه گفت: کالاهای وارداتی، تولید داخل یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ ارز رسمی در شمول کالاهای هدف ستاد مبارزه با احتکار قرار گرفته‌اند که باید در سامانه جامع انبارها ثبت شوند.

شهرستان تربت‌حیدریه دارای سه شهرک صنعتی است که 2 شهرک در این شهر و یک شهرک نیز در بخش جلگه رخ واقع است. از مجموع 68 کارگاه و واحد صنعتی فعال در تربت‌حیدریه، 26 واحد در سه شهرک صنعتی استقرار دارند.

شهرستان 225 هزار نفری تربت‌حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*