پنج‌شنبه 19 مهر 1403

شمار بیماران مبتلا به کرونا در زنجان به 494 نفر رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شمار بیماران مبتلا به کرونا در زنجان به 494 نفر رسید

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با مثبت شدن تست آزمایشگاهی 24 بیمار مشکوک به کرونا شمار مبتلایان به این بیماری در استان زنجان به 494 نفر رسید.

دکتر پرویز قزلباش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون یک هزارو 431 بیمار مشکوک به کرونا در این استان شناسایی و از این تعداد 354 نفر بستری و 321 نفر نیز ترخیص شده است.

وی اضافه کرد: تعداد جان باختگان بیماران مثبت کرونایی این استان طی 24 ساعت گذشته 2 نفر اعلام شده که در مجموع آمار به 41 نفر رسیده است.

این مسؤول ادامه داد: هم استانی ها در بحث پیشگیری از بیماری کرونا همکاری بسیار خوبی داشتند، هر چند در هر جامعه ای ممکن است بخشی از افراد نکات اعلام شده را رعایت نکنند.

وی اظهار داشت: طبق اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موج اول بیماری کرونا در کشور بخوبی مدیریت شده که در این میان پیک هفته های آینده نیز باید به درستی مدیریت شود.

قزلباش افزود: برای تحقق این مهم همه عوامل بهداشت و درمان استان متولی امر بوده اما فاکتور مهم و اساسی مشارکت فعالانه اقشار مختلف مردم و رعایت نکات بهداشتی اعلام شده از سوی متخصصان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که از شب گذشته در سطح کشور و این استان آغاز شده، امیدواریم به قطع زنجیره بیماری کمک کند چرا که یکی از راه های کمک به این مساله مهم لغو سفرهای برون شهری است.

وی، از هم استانی ها خواست در صورتی که در مسافرت به سر می برند، با اجرای این طرح به منزل خود بازگشته و در عین حال نکته مهم شرکت در غربالگری سلامت یا خود اظهاری است که همکاری عموم می تواند به تحقق اهداف ترسیم شده کمک کند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر جمعه با اعلام آخرین آمار شیوع بیماری کرونا در ایران گفت: تاکنون 32 هزار و 332 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 144 بیمار دیگرف تعداد کل موارد فوت به 2378 نفر رسید.

به گفته وی خوشبختانه تاکنون 11 هزار و 133 نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند اما 2893 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*