یک‌شنبه 15 مهر 1403

شمار بیکاران در آمریکا باز هم افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شمار بیکاران در آمریکا باز هم افزایش یافت

تهران - ایرنا - شیوع ویروس کووید 19 و شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا همچنان سیر صعودی دارد و این امر موجب شده تا شمار بیکاران در این کشور نیز افزایش یافته و تنها در یک هفته 778 هزار نفر در امریکا دریافت مزایای بیکاری درخواست کردند.

به گزارش ایرنا از شبکه ان بی سی نیوز، در حالیکه شمار هفتگی بیکاران آمریکا به 778 هزار نفر رسیده که هفته پیش از آن شمار بیکاران 742 هزار نفر بود.

افزایش شمار بیکاران در آمریکا نشان می دهد که شیوع ویروس کرونا که در هفته های گذشته بشدت افزایش یافته تاثیر بسزایی بر بازار کار آمریکا داشته است.

پیش از این اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند که شمار هفتگی بیکاران در آمریکا به 730 هزار نفر خواهد رسید که آمار بیشتر از تخمین انان است.

آمار شمار هفتگی بیکاران در آمریکا در حالی توسط برخی از رسانه های این کشور منتشر می شود که وزارت کار ایالت متحده هر پنجشنبه به طور رسمی شمار هفتگی بیکاران را در کشور را اعلام می کند.

"آنلیزابت کنکل" اقتصاددان شرکت خدمات استخدام می گوید، افزایش شمار بیکاران نشان می دهد که روند تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد همچنان ادامه دارد.

لازم به ذکر است که شمار هفتگی بیکاران در آمریکادر حالی افزایش یافته که هنوز دولت دو بسته حمایتی خود را متوقف نکرده اما قرار است در انتهای سال با اتمام این بسته ها دیگر حقوق بیکاری به افرادی که به طور میانگین 200 تا 300 دلار حقوق بیکاری دریافت می کنند قطع شود.

با قطع دو بسته حمایتی بدون شک شمار بیکاران در آمریکا بسیار بیشتر از نرخ کنونی خواهد بود.

از زمان شیوع کرونا و قرنطینه سراسری در آمریکا، دولت این کشور مخارج خود را به شدت افزایش داده است. تاکنون بیش از 265 هزار آمریکایی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید -19 از دست داده اند و وزارت خزانه داری در نظر دارد سه تریلیون دلار دیگر تا پایان سال میلادی استقراض کند.

پیشتر دفتر کنترل بودجه کنگره پیش بینی کرده بود کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان امسال به رقم 3.8 تریلیون دلار برسد.

تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای رساندن نرخ بهره به محدوده صفر درصدی انگیزه مهمی در افزایش تقاضا برای استقراض دولت بوده است. پیشتر استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا این نرخ بهره پایین را فرصتی تاریخی خوانده بود.

با موافقت کنگره و دولت، تاکنون حدود سه تریلیون دلار به شکل بسته های مختلف حمایتی از بخش های مختلف اقتصادی آمریکا توسط دولت هزینه شده است. این در حالی است که برخی از قانونگذاران کنگره به دنبال اقدامات حمایتی بیشتری نظیر کاهش مجدد مالیات ها، تزریق نقدینگی و بسته های حمایتی از اقشار اسیب پذیر هستند که تصویب آن ها می تواند کسری بودجه دولت را بیش از پیش تشدید کند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*