شنبه 14 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

وب‌گاه گسترش

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این سازمان در سال گذشته 13.3 میلیارد دلار صادرات انجام داد و نقشی موثر در تامین ارز مورد نیاز کشور ایفا کرد که با توسعه صنایع معدنی این رقم قابل افزایش است.

خبرگزاری مهر

معاون وزیر کار با بیان اینکه تا پایان سال 1401 نرخ بیکاری کاهش می‌یابد، گفت: سرانه اشتغال در قانون 50 میلیون تومان بود که در کارگروه ملی ایجاد اشتغال پایدار به 300 میلیون تومان افزایش یافت.

خبرگزاری تسنیم

اصلاح واقعی ساختار بودجه نیازمند انجام اصلاحات اساسی در حوزه بودجه‌ریزی و اقتصاد کلان شامل مواردی از جمله تفکیک بودجه ارزی و ریالی و باز تعریف رابطه مالی دولت و نفت است و سازمان برنامه و بودجه باید اصلاحات مورد انتظار در سال 1402 را اعلام کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل و کمیته حقیقت‌یاب، تصریح کرد: آلمان که یکی از بانیان این قطعنامه بود، سابقه طولانی در اقدامات ضدحقوق بشری دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به اینکه پیشرفت اقتصادی منوط به اعتلای فرهنگی است، گفت: بار فرهنگی انقلاب اسلامی بر روی دوش فعالان فرهنگی است، از این‌رو ضروری است تمامی فعالان فرهنگی منطقه در همه زمینه‌ها در کنار مسئولان بوده و ارائه راهکار کنند تا برکات فرهنگی بیش از پیش شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با وجود وعده مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو برای تولید دو هزار دستگاه ون آمبولانس، برخی کارشناسان می‌گویند بعید است که ایران‌خودرو دیزل بتواند این تعداد آمبولانس را تولید کند.

خبرگزاری تسنیم

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد 5هزار واحدی روبرو شد.

خبرگزاری دانا

روزبهان گفت: صدور کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی استان کهگیلویه‌وبویراحمد امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش 63درصدی داشته است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک کارشناس خودرو گفت: با حذف سمند و 405 ازخط تولید باید خودروهای جایگزین معرفی شود.

خبرگزاری تسنیم

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو اظهار کرد: ما قصد داشتیم تا سال 1404 صادرات شرکت‌های دارای توانمندی صادرات را به عدد یک میلیارد دلار برسانیم که متأسفانه شدت یافتن تحریم‌ها، شیوع کرونا و کاهش بودجه، تحقق این هدف را با اما و اگر‌های جدی مواجه کرده است.

خبرگزاری مهر

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری دو هزار و 162 مورد تعرض به اراضی دولتی در 7 ماه نخست امسال خبر داد.

خبرگزاری مهر

وزیر کار گفت: تعهد دولت در ایجاد یک میلیون شغل تا پایان سال حتماً محقق خواهد شد و چه بسا بیش از این میزان شغل هم ایجاد شود.

وب‌گاه فرارو

عصاره صمغ گیاه ازرق دارای خواص ضد التهابی دارد و استفاده آن در این پماد موجب شده است که این مواد ضد التهاب از طریق پوست جذب شود و با رسیدن به بافت ملتهب پاشنه پا، آن را برطرف می‌کند.

خبرگزاری مهر

سرپرست وزارت راه و شهرسازی، تعامل، هم افزایی و آسیب شناسی برنامه های پیشین را گامی مؤثر در پیشبرد احکام مربوط به این وزارتخانه در برنامه هفتم توسعه اقتصادی بیان کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

شاخص کل بورس با رشد 5 هزار و 855 واحدی در تراز یک میلیون و 414 هزار و 204 واحدی ایستاد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یک نماینده در صحن علنی امروز مجلس به وزیر آموزش و پرورش تذکراتی داد.