یک‌شنبه 15 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری مهر

سخنگوی وزارت علوم با اشاره به حضور امروز رئیس جمهور در وزارت علوم گفت: رئیس جمهور بر اعطای نشان ملی مسئولیت اجتماعی فرهنگی به دانشگاهها تاکید داشتند.

وب‌گاه الف

شورای اقتصاد با صدور مجوز احداث خط لوله انتقال فرآورده های نفتی رفسنجان - بیرجند - مشهد (تابش)، سقف سرمایه گذاری در این طرح را یکصد هزار میلیارد ریال و زمان اجرای آن را تا سال 1406 تعیین کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت از شکسته شدن رکورد تولید ماهانه خودرو در کشور پس از گذشت پنج سال خبر داد.

خبرگزاری مهر

گمرک ایران در پی درخواست سازمان غذا و دارو، موضوع کاهش حقوق و تعرفه گمرکی شیرخشک دارویی از 4 به یک درصد را ابلاغ کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

پرونده واردات خودرو نزدیک به یک سال است که باز مانده‌است؛ مانند پرونده برجام که مسکوت مانده و یا 7 میلیار دلار از منابع بانک مرکزی که هر سه ماه یکبار خبر آزادسازی آن منتشر می‌شود و ابهام این روزها جزء جدایی ناپذیر تمام بازارها است که تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان را به شدت دشوار کرده‌است.

وب‌گاه گسترش

قطع مستمر برق به یکی از نگرانی‌های اساسی شهروندان تبدیل شده است اما این مسئله به بخش خانگی محدود نشده و قطعاً تاثیرات نامطلوب بسیاری بر صنعت کشور به‌جای می‌گذارد زیرا انرژی و در صدر آن، انرژی الکتریکی، یکی از زیرساخت‌های بنیادی تولید و توسعه و رونق آن است.

خبرگزاری تسنیم

بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران درخصوص ضوابط ثبت سفارش برخی از کالاهای تولید شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابلاغ شد.

خبرگزاری تسنیم

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه برای حل معضل آلودگی خاک توسط آب‌شیرین کن‌ها با کمک معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و شرکت های دانش بنیان در حال ساخت دستگاه‌های آب شیرین کن سازگار با مؤلفه‌های زیست محیطی است.

وب‌گاه عصر ایران

وی با تاکید بر اینکه یکی از ابزارهای اصلی برای اشتغالزایی، بحث جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است، اظهار کرد: اما، به واسطه اعمال تحریم‌های اقتصادی که از حدود دو سال قبل بسیار شدت گرفته، ما موفق به جذب سرمایه‌گذاری نشده‌ایم.

خبرگزاری دانا

سخنگوی صنعت آب با اشاره به پر شدگی 38 درصدی سدها گفت: این عدد معادل 18 میلیارد آب است که 2 درصد مخازن سدها نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، برنامه ریزی برای کاهش نرخ بیکاری و رونق تولید معمولاً در تمام دولت‌ها یکی از اولویت‌های اصلی است. در دولت سیزدهم نیز این مسئله با اهتمام بیشتری دنبال می‌شود. طبق آخرین گزارش مرکز آمار از تابستان 1401، نرخ بیکاری جوانان 15 ساله و بیشتر به 8.9 درصد رسیده است که طبق بررسی ها، این نرخ طی 18 سال گذشته کمترین نرخ بیکاری بوده است. سیدصولت مرتضوی، وزیر...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: امروز 7 آذر 1401 ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای ششمین روز متوالی منفی شد و 10 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بر اساس تفاهم وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سهم تعهد اشتغال استان اردبیل 23 هزار و 750 نفر بوده است که بر اساس داده‌های سامانه رصد دستگاه‌های اجرایی از این میزان تاکنون حدود 13 هزار اشتغال معادل 60 درصد محقق شده است.