یک‌شنبه 15 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ورزشگاه تختی اهواز - 19 خرداد 1400: «ما در کشور اهل اینکه «نمی‌شود، نمی‌توانیم، مگر می‌شود؟ کو بودجه؟ کو اعتبارات؟» نیستیم. ما اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم.» این گفته‌های کسی است که قرار بود رئیس‌جمهور بشود و شد.

خبرگزاری تسنیم

"سد چمشیر" قربانی بی‌کفایتی در مدیریت حوضه آبریز است چرا که آنچه فعلاً در بالادست سد چمشیر مشاهده می‌شود، صدها هکتار کشت برنج، کشت انواع صیفی‌جات، توسعه عجیب باغات، ایستگاه‌های پمپاژ متعدد و مدیریت فشل آب در این منطقه است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

جوهرچی درباره گاز متان گفت: گاز متان، گازی گلخانه‌ای است و در ارتفاع نیز حالت اشتعال نیز قطعا نخواهد داشت. برای محیط زیست مضر است چراکه گاز مخربی است که بر گرمایش زمین تاثیر دارد. درباره تاثیر آن بر سلامت مردم باید وزارت بهداشت توضیح دهد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین یک‌هزار و 234 استاندارد آموزش مهارتی دانش‌بنیان باتکیه‌بر دانش «فناوری اطلاعات» خبر داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بررسی بازار آزاد خودرو نشان می‌دهد روند صعودی قیمت ها مانند هفته گذشته ادامه دارد و خبرهای آزادسازی واردات و افزایش عرضه در بورس کالا نیز نتوانست شتاب رشد قیمت‌ها را کاهش دهد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

اولین سری کارت‌های هوشمند ملی که صادر شد اعتبار هفت ساله داشت بنابراین مهلت اعتبار یک سری از کارت‌ها منقضی شده و برخی هم در آستانه منقضی شدن است.

خبرگزاری تسنیم

نماینده عراق در اوپک اعلام کرد کشورش ظرفیت صادرات خود از بنادر جنوبی را تا 2025 به 1 تا 1.5 میلیون بشکه در روز می‌رساند.

وب‌گاه گسترش

صادق بشیری - کارشناس حوزه خودرو

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رشیدی کوچی گفت: چند نفر از وزرا هستند که به نظر می‌رسد مجلس نسبت به عملکردشان نگاه مثبت ندارد، احساس می‌کنم مجلس بعد از اتفاقاتی که افتاد حتما سراغ 2 الی 3 وزیر خواهد رفت و اولویت در این میان با وزیر بهداشت خواهد بود.

خبرگزاری دانا

به نظر می رسد مهرداد بذرپاش به عنوان گزینه اصلی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی با تعامل دولت و مجلس بتواند رای خوبی بیاورد و بر صندلی این وزارتخانه تکیه زند.

وب‌گاه گسترش

به‌باور کارشناسان صنعت خودرو، حرکت این صنعت از مونتاژکاری به سمت تولید واقعی، شدنی است، اما نیاز به الزاماتی دارد که اگر به‌صورت اصولی کنار هم چیده شوند و صنعت خودرو براساس آنها، فعالیت خود را ادامه دهد، زودتر به هدف نهایی خواهیم رسید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (دوشنبه) با حضور در وزارت علوم ضمن بازدید از بخش های مختلف این وزارتخانه از نزدیک در جریان عملکرد این بخش از دستگاه اجرایی قرار گرفت.

خبرگزاری دانا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: در هشت ماهه سالجاری تعداد 21میلیون و 432 هزار و 145 مورد تردد در محورهای مواصلاتی شمال استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37درصد افزایش را نشان می دهد.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی گمرک ایران گفت: در 8 ماهه نخست امسال تجارت خارجی 10 درصد افزایش پیدا کرد که توانست به رقم 69 میلیارد و 484 میلیون دلار برسد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس جمهور در ادامه فرآیند نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی، صبح روز دوشنبه در وزارت علوم حضور یافت.

وب‌گاه گسترش

مجید معصومی گودرزی - فعال حوزه سنگ‌آهن