شنبه 14 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی ضمن تقدیر از همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح اصلاح ماده 5 قانون بیمه کارگران ساختمانی گفت: با پیگیری و تعامل مثبتی که در دو سال گذشته بین سازمان تأمین‌اجتماعی و مجلس شورای اسلامی به‌ویژه هیئت رئیسه محترم و کمیسیون اجتماعی در زمینه اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی صورت...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیدحسین میرحیدری، عضو هیات مدیره شرکت هوش مصنوعی رایورز با اشاره به این که نیاز روزافزون به امنیت بیشتر، منجر به توسعه سیستم‌های هوشمند تشخیص هویت بر اساس خصوصیات بیومتریک انسان شده، گفت: سیستم تشخیص عنبیه از خصوصیات فیزیولوژیکی یا رفتاری هر شخص برای تشخیص هویت دقیق او استفاده می‌کنند. به حلقه رنگی اطراف مردمک چشم، عنبیه می‌گویند. این بخش یک دیافراگم...

وب‌گاه مشرق نیوز

قیمت خودرو همچنان روند صعودی را در پیش گرفته است. کارشناسان و فعالان بازار خودرو معتقدند که هیچ عاملی برای کاهش قیمت در بازار وجود ندارد.

خبرگزاری تسنیم

وزیر اقتصاد اعلام کرد: در تمام چند ماه اخیر، قبل از عبور از پانزدهم هر ماه، در مجموع حدودا 17 هزار میلیارد تومان، سهم وزارت بهداشت و درمان، توسط خزانه واریز شده است که پیش بینی می کنیم، این رقم تا پایان اسفند ماه از 19 هزار میلیارد تومان فراتر برود.

وب‌گاه گسترش

گروه صنعتی ایران خودرو قیمت پژو 207 اتوماتیک پانوراما و معمولی را اعلام کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به علت دغدغه کارشناسان و سمن‌ها درباره آبگیری سد "چم‌شیر" از وزیر نیرو خواستم تا دوباره نمونه‌برداری انجام شود.

وب‌گاه عصر ایران

نظام کشاورزی که در طول سالهای قبل می‌توانست بخشی از درآمد خود را برای تصفیه فاضلاب خانگی و صنعتی و بازچرخانی پساب‌ها در فرآیند تولید سرمایه‌گذاری کند، هم اینک کمتر از 5 درصد مصارف خود را از این بخش تأمین می‌کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار تعدادی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش فرمودند: «استفاده از فرصت دریا و ظرفیت‌های عظیم آن باید به فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود.» در این خصوص، کارشناسان معتقدند شاید اگر امروز در ایران تصمیم گرفته شود 100 موضوع و اقدام اساسی در فرآیند توسعه کشور فهرست شود و از بین آن‌ها 50 موضوع مهم‌تر انتخاب شده و در نهایت پنج موضوع...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به علت دغدغه کارشناسان و سمن‌ها درباره آبگیری سد «چم‌شیر» از وزیر نیرو خواستم تا دوباره نمونه‌برداری انجام شود که با نظارت کامل سازمان خواهد بود بنابراین تا روشن شدن نتایج مبنی بر ایجاد نکردن مشکل، مجوز آبگیری نخواهیم داد.

خبرگزاری دانشجو

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در چند سال اخیر و با رشد مداوم نرخ اجاره و خرید مسکن، تهیه سرپناه برای تمام اقشار جامعه به‌خصوص جوانان در شرف ازدواج به رویا تبدیل شده است. به‌طوریکه می‌توان ادعا کرد که مدت زمان انتظار خانه اولی‌های تهرانی برای خرید یک مسکن 75 متری، به 78 سال رسیده است؛ البته این محاسبات بر اساس میانگین درآمد سرانه خانوار شهری (با فرض پس انداز «یک‌سوم» درآمد) و متوسط قیمت...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک نماینده مجلس درباره احتمال معرفی مهرداد بذرپاش به‌عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی عنوان کرد: در خصوص موضوع وزیرراه اگر بذرپاش معرفی شود، به‌نظر می‌رسد مجلس رأی خوبی بدهد و احتمالا ایشان گزینه نهایی دولت باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

تأسف‌بار است که حداقل 35 درصد از سهم تولید صنعتی ایران متعلق به واحدهایی است که به برداشت انبوه آب از ذخایر فقیر زیرزمینی در فلات مرکزی و شرقی ایران وابسته‌اند و این یعنی تولید محصول به قیمت نابودی حیات در نیمی از پهنه کشور!

خبرگزاری تسنیم

اختلافات بورس کالا و وزارت صنعت بر سر عرضه خودرو در بورس ادامه دارد و درحالی که وزارت صنعت نگران سه نرخی شدن بازار خودرو در پی عرضه در بورس است قائم مقام بورس کالای ایران کاهش زیان خودروسازها و حذف دلالان را از جمله فواید این کار می داند.