شنبه 14 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به علت دغدغه کارشناسان و سمن‌ها درباره آبگیری سد «چم‌شیر» از وزیر نیرو خواستم تا دوباره نمونه‌برداری انجام شود که با نظارت کامل سازمان خواهد بود بنابراین تا روشن شدن نتایج مبنی بر ایجاد نکردن مشکل، مجوز آبگیری نخواهیم داد.

خبرگزاری دانشجو

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در چند سال اخیر و با رشد مداوم نرخ اجاره و خرید مسکن، تهیه سرپناه برای تمام اقشار جامعه به‌خصوص جوانان در شرف ازدواج به رویا تبدیل شده است. به‌طوریکه می‌توان ادعا کرد که مدت زمان انتظار خانه اولی‌های تهرانی برای خرید یک مسکن 75 متری، به 78 سال رسیده است؛ البته این محاسبات بر اساس میانگین درآمد سرانه خانوار شهری (با فرض پس انداز «یک‌سوم» درآمد) و متوسط قیمت...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک نماینده مجلس درباره احتمال معرفی مهرداد بذرپاش به‌عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی عنوان کرد: در خصوص موضوع وزیرراه اگر بذرپاش معرفی شود، به‌نظر می‌رسد مجلس رأی خوبی بدهد و احتمالا ایشان گزینه نهایی دولت باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

تأسف‌بار است که حداقل 35 درصد از سهم تولید صنعتی ایران متعلق به واحدهایی است که به برداشت انبوه آب از ذخایر فقیر زیرزمینی در فلات مرکزی و شرقی ایران وابسته‌اند و این یعنی تولید محصول به قیمت نابودی حیات در نیمی از پهنه کشور!

خبرگزاری تسنیم

اختلافات بورس کالا و وزارت صنعت بر سر عرضه خودرو در بورس ادامه دارد و درحالی که وزارت صنعت نگران سه نرخی شدن بازار خودرو در پی عرضه در بورس است قائم مقام بورس کالای ایران کاهش زیان خودروسازها و حذف دلالان را از جمله فواید این کار می داند.

وب‌گاه الف

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: رئیس جمهور شخصا به صورت جدی پیگیر اجرای ماده 65 در مناطق آزاد و تفویض کلیه اختیارات نهادهای دولتی به مدیران عامل مناطق‌اند و هیچ‌گونه قصوری را در این خصوص نمی‌پذیرند.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه اطلاعات با اشاره به بحران خشکسالی نوشت: در شرایطی که نظام کشاورزی دنیا حتی در ممالک پرآب با تحول عظیمی روبرو شده و اغلب کشورها به شیوه‌های نوین آبیاری و روش‌های صرفه جویانه مصرف آب روی آورده‌اند، 85 درصد از کشاورزان ما همچنان از روش غرقابی و الگوهای غلط تولید تبعیت می‌کنند که منابع آب را نابود می‌کند و متاسفانه کوتاهی همه دولت‌ها باعث شده تا همچنان فاقد یک برنامه جامع کاهش مصرف...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ناوگان هوایی ایران به نوسازی نیاز دارد و به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، اکنون با اخذ 23 اختیار ویژه از مقام معظم رهبری، خرید هواپیما، هلی‌کوپتر، ترخیص قطعات و ارز تسهیل شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رفراندوم در قانون اساسی پیش‌بینی شده است و ابتکار عمل آن هم در دست دولت نیست... هرگونه تغییر در مسائل کشور باید در یک زمان با ثبات و آرامش صورت گیرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پرونده واردات خودرو نزدیک به یک سال است که باز مانده‌است؛ مانند پرونده برجام که مسکوت مانده و یا 7 میلیار دلار از منابع بانک مرکزی که هر سه ماه یکبار خبر آزادسازی آن منتشر می‌شود و ابهام این روزها جزء جدایی ناپذیر تمام بازارها است که تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان را به شدت دشوار کرده‌است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بنیاد مسکن، از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی است که البته خدمات آن به صورت جداگانه از پنجره واحد این وزارت‌خانه و در سامانه راهبر ارائه می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در حالی آلودگی هوا در کشور به یک بحران انسانی تبدیل شده است و خودروهای فرسوده نقش محوری در این تراژدی دارند که به نظر می‌رسد اسقاط در اولویت برنامه‌های دولت قرار ندارد و دلیل اصلی آن نیز «بی‌پولی» است. در حال حاضر وسایل نقلیه متحرک بیش از 70درصد در آلودگی هوا نقش دارند و خودروهای فرسوده بازیگر نقش اول این تراژدی به شمار می‌رود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آیا راه رونق تولید صنعتی از احیای واحدهای راکد می‌گذرد؟ وزارت صنعت، معدن و تجارت چنین ادعایی دارد. بررسی دیدگاه‌های سکانداران «صمت» نشان می‌دهد تزریق اعتبار همواره محرک اصرار دولتی‌ها به احیای واحدهای راکد طی سال‌های اخیر است. این رویکرد اما مخالفانی دارد که معتقدند تزریق پول به یک واحد صنعتی راکد، شبیه تنفس مصنوعی به بیمار است.