یک‌شنبه 15 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اصلی‌ترین مشکل پروژه نهضت ملی مسکن درخصوص تأمین منابع هنوز به قوت خود باقی است. به گزارش ایسنا، این معضل از خشکی منابع بانکی و عدم توانایی متقاضیان در تأمین آورده نشات می‌گیرد؛ دو مشکلی که باعث رکود پروژه‌ها و انتقاداتی به وزارت راه و شهرسازی شده بود؛ تا اینکه نهایتاً رئیس‌جمهور با استعفای رستم قاسمی - وزیر راه و شهرسازی موافقت کرد.

وب‌گاه گسترش

کارشناسان معتقدند دو نهاد وزارت صنعت و سازمان برنامه و بودجه با اجرای سیاست هایی که تنها با هدف جبران کسری بودجه دولت اجرا می شوند بیشترین کارشکنی را علیه بورس دارند.

خبرگزاری مهر

مدیرکل سیاست‌گذاری و برنامه ریزی فرهنگی وزارت علوم گفت: نامه‌ای با امضای وزیر علوم به کلیه اعضای هیأت دولت ارسال شد تا نماینده‌ای را برای برنامه‌ریزی حضور مسئولین در دانشگاها معرفی کنند.

وب‌گاه فرارو

در حالی مسوولان شهری به انکار گزارش ناسا پرداختند که یک شرکت دانش بنیان ایرانی نیز تصاویر ماهواره‌ای ناسا را مبنی بر وجود ابرتوده 5 کیلومتری گاز متان در جنوب تهران تایید کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رایزنی‌ها و نامه‌نگاری‌های محیط زیست درباره گزارش ناسا برای ابرتوده 5 کیلومتری گاز متان در جنوب شهر تهران در حال انجام است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

به دلیل انتظار رشد قیمت از سوی فروشندگان و کاهش شدید تقاضا، بازار خودرو وارد شرایط رکود تورمی شده است.

خبرگزاری تسنیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از بازنگری در آیین نامه جامع مدیریت دانشگاهها خبر داد.

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: تعداد کمی از دانش آموزان هنوز برخی از کتب آموزشی خود را دریافت نکردند که دلیل اصلی آن مشکل ثبت نام آنها در سامانه توزیع کتب درسی است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

همواره در فصل پاییز بازار اجاره مسکن رنگ آرامش و ثبات قیمت به خود می‌گیرد اما گزارشات میدانی حاکی از رشد اجاره‌بها در برخی از مناطق پایتخت است.

وب‌گاه خبر آنلاین

کیهان نوشت: دولت سیزدهم اما با شعار ساخت مسکن جلو آمد و با اعلام برنامه ساخت چهار میلیون مسکن طی چهار سال، عموم جامعه به‌ویژه طبقات ضعیف‌تر را به خانه‌دار شدن امیدوار کرد، بااین‌حال علی‌رغم گذشت بیش از یک سال، این طرح هنوز هم درگیر مشکلات متعددی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند. شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حقیقت این است که حجاب نقطه تجلی تمدنی ایرانی اسلامی ما است. حجاب فقط بیانگر هویت اسلامی ما نیست. حجاب علاوه بر آنکه بیانگر هویت دینی ما است، بیانگر هویت تمدنی ما نیز هست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروز دشمن ما با تمام توان و ظرفیت خود به مقابله با حجاب پرداخته و رسانه‌ها را در این باره به خط کرده و در این مسیر تجزیه‌طلب‌ها و ضدانقلاب‌ها را به خدمت گرفته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

خودروها به عنوان شاخص‌ترین وسایل حمل و نقل نقش مهمی در زندگی ما دارند. در حالی که هر روز بر تنوع و تعدادشان افزوده می‌شود، بد نیست بپرسیم که چه کسی پایه‌گذار صنعت عظیم خودروسازی بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: راستینه گفت: در تمام دنیا مجازات‌ها در مقوله‌هایی که حکمرانان به دنبال آن هستند اگر موضوع یک پدیده اجتماعی باشد مجازات تعیین شده متناسب با آن پدیده در نظر گرفته می‌شود. حجاب یک مسئله اجتماعی است که با بنای دینی و ارزشی ما یک مسئله اعتقادی هم هست. اگر این پدیده اجتماعی باعث شود آسیب‌های اجتماعی را هم به همراه داشته باشد باید مجازات‌ها متناسب با این پدیده اجتماعی باشد.

وب‌گاه فرارو

معاون سازمان پسماند شهرداری تهران ضمن تایید «انتشار گاز متان از مجتمع‌های دفن زباله در همه جای جهان به‌عنوان یک واقعیت مرتبط با این مراکز»، درباره آنچه انتشار ابرگاز از مجتمع دفن زباله در جنوب استان تهران توسط «ناسا» اعلام شد، به «دنیای‌اقتصاد» گفت: مقصر انتشار گاز متان از مجتمع آرادکوه، عاملان تحریم ایران هستند که مانع از «امضای قرارداد ایران با شرکت خارجی برای تولید برق از گاز متان»...