سه‌شنبه 17 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری مهر

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به منظور تسهیل بازگشت ارزهای حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد، با اصلاح مقررات گمرکی کشور موافقت کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: فعال نبودن هیا کارت تعدادی از مسافران باعث شد که روز گذشته در فرودگاه امام خمینی جا بمانند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت نفت از 150 شرکت در سال گذشته به 550 شرکت در سال جاری رسیده که رشدی 360 درصدی را نشان می‌دهد.

خبرگزاری ایرنا

ایلام - ایرنا - مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت 400 مدرسه غیرانتفاعی بصورت تعاونی در کشور خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی خیر الدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد یکساله این معاونت که امروز در وزارت علوم برگزار شد، گفت: در سال 83 عنوان وزارت علوم تغییر کرد و به عنوان وزارت علوم تحقیقات و فناوری نام گرفت و با حضور زلفی گل به عنوان وزیر علوم معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم در سال 1400 شکل گرفت. وی افزود: هفته آینده مراسم...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رجبی درباره میزان تولید و مصرف برق و دلیل متفاوت میزان هر یک از آن‌ها به تهران 20 گفت: میزان تولید و مصرف در پاییز و زمستان کم می‌شود. در تابستان میزان تقاضا و مصرف برق حدود 70 هزار مگاوات بود. میزان تولید برق بستگی به شرایط تنظیمی که از نیروگاه برق می‌گیریم، دارد. ما به طور متوسط بیش از 61 هزار مگاوات تولید برق در بخش مدیریت مصرف داشتیم. سخنگوی...

خبرگزاری مهر

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با بیان اینکه هدف غائی ما در صنعت خودروسازی، رقابت پذیر کردن این صنعت است، گفت: فضای رقابتی باعث می‌شود که هم روابط تنظیم شود و هم دخالت دولت به حداقل برسد.

خبرگزاری تسنیم

آخرین میخ به مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی زمانی زده شد که سهم آن در صادرات غیرنفتی نزدیک به یک دهه حدود یک درصد، میزان تولید حدود یک درصد و جذب سرمایه‌گذاری خارجی حدود 10 درصد بود و آنچه مد نظر وزارت اقتصاد است اصلاح این رویه‌ها است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

چلندری گفت: 18 پروژه فرودگاهی در فرودگاه امام خمینی در حال برنامه ریزی است که اعتبار مورد نیاز آن 3 میلیارد یوروست.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری نوشت: آمارها نشان می‌دهد قیمت خودروهای داخلی از ابتدای امسال تاکنون به‌طور میانگین 24درصد رشد کرده است. در این میان قیمت خودروهای پر مصرف‌تر بین 15 تا 25درصد رشد کرده که بخش عمده این رشد ناشی از افزایش قیمت در 2ماه نخست فصل پاییز بوده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

قیمت انواع خودرو در بازار آزاد امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

گجت‌نیوز نوشت: قصد داریم دو رقیب چینی و پرطرفدار کشورمان، هایما S7 پلاس و ام وی ام X55 پرو را با یکدیگر مقایسه و مشخصات فنی، طراحی ظاهری و امکانات رفاهی‌شان را حلاجی کنیم.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان که می‌گوید تا این زمان از سال حدود 65 درصد از تعهد اشتغالزایی استان محقق شده اظهار می‌دارد به وزارتخانه تعاون نیز اعلام شده تا تسهیلات این استان در بخش مذکور افزایش یابد.