چهارشنبه 18 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات بسیار خوب و ارزنده‌ای در حوزه‌های مختلف انجام شده است. تولید دارو‌های آنتی‌بیوتیکی در شرکت داروسازی فارابی به 3 میلیون در ماه افزایش یافته است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 32 تُن مواد اولیه برای تولید آنتی‌بیوتیک...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، «ژن‌درمانی» به روش «کارتی سل تراپی» جدیدترین روش برای درمان سرطان در جهان است که به همت اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران و با تلاش محققین یک شرکت دانش بنیان ایرانی به مرحله نهایی رسیده است؛ فقط دو شرکت چندملیتی در جهان این روش درمانی را ارائه می‌کند و این دانش در ایران با تلاش محققان داخلی بومی شده است. درمان سرطان با روشی نوآورانه ژن‌درمانی نوعی...

خبرگزاری تسنیم

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: بازار همکاری‌های نفتی ایران و ونزوئلا در حجمی 5 میلیارد یورویی پیش‌بینی می شود که بخش قابل توجهی از این رقم، می‌تواند به تأمین تجهیزات مورد نیاز پروژه‌های نفتی ونزوئلا اختصاص یابد.

وب‌گاه مشرق نیوز

قیمت انواع خودرو در بازار آزاد امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

خبرگزاری تسنیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از احتمال عدم طرح اصلاح قانون مناطق آزاد در مجلس خبر داد و گفت: این احتمال وجود دارد که به سبب درگیری نمایندگان در خصوص تصویب بودجه 1402 و برنامه هفتم توسعه، اصلاح قانون مناطق آزاد در مجلس فعلی تصویب نشود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تورم تولیدکننده در بخش معدن در بهار 27 درصد بوده که در تابستان به 13 درصد رسیده و تورم تولیدکننده صنعتی هم از 46 درصد به حدود 27 درصد رسیده که نشان‌دهنده کاهش قیمت‌ها در بخش تولید است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم تکمیل زیرساخت‌های صنعت کشتی‌سازی، اختصاص اعتبار برای این صنعت توسط مجلس را در بودجه سال آینده خواستار شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: در راستای حمایت از صادرات محصولات تولیدی کشورمان به ویژه در حوزه تولید بخش خصوصی و غیردولتی، آیین نامه در جهت ارتقای مشارکت فعالان اقتصادی در زنجیره تولید بین المللی به تصویب هیات وزیران رسید که مطابق این آیین نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و برخی دستگاه دیگر مکلف شدند از تولیدکنندگانی...

وب‌گاه گسترش

همان‌طور که چند ماه قبل خبر مربوط به امضای توافق مابین ایران و ونزوئلا در صادرات محصولات خودروسازان ایرانی به این کشور و همچنین پیش‌فروش برخی محصولات سایپا در ونزوئلا را منتشر کرده بودیم، اولین محموله از محصولات سایپا به این کشور صادر شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

پس از دروغگو خواندن ناسا از سوی زاکانی، مهدی چمران رئیس شورای شهر هم ادعا کرد تصویر منتشر شده از سوی ناسا متعلق به ایران نیست اما گزارش شرکت دانش بنیان ایرانی ادعاهای دو عضو ارشد اداره تهران را رد می کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر خروج از بنگاه‌داری و گرایش به سهام‌داری تأکید کرد و گفت: شورای‌عالی حقوقی قوی باید تشکیل تا مشکلات حقوقی شرکت‌ها رفع‌ورجوع شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند. شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تولید داروهای آنتی‌بیوتیک در کارخانجات داروسازی ما نسبت به سال گذشته 8 برابر شده است.