چهارشنبه 18 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

وب‌گاه گسترش

همان‌طور که چند ماه قبل خبر مربوط به امضای توافق مابین ایران و ونزوئلا در صادرات محصولات خودروسازان ایرانی به این کشور و همچنین پیش‌فروش برخی محصولات سایپا در ونزوئلا را منتشر کرده بودیم، اولین محموله از محصولات سایپا به این کشور صادر شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

پس از دروغگو خواندن ناسا از سوی زاکانی، مهدی چمران رئیس شورای شهر هم ادعا کرد تصویر منتشر شده از سوی ناسا متعلق به ایران نیست اما گزارش شرکت دانش بنیان ایرانی ادعاهای دو عضو ارشد اداره تهران را رد می کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر خروج از بنگاه‌داری و گرایش به سهام‌داری تأکید کرد و گفت: شورای‌عالی حقوقی قوی باید تشکیل تا مشکلات حقوقی شرکت‌ها رفع‌ورجوع شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند. شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تولید داروهای آنتی‌بیوتیک در کارخانجات داروسازی ما نسبت به سال گذشته 8 برابر شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی جزئیات عوارض صادراتی چند محصول کشاورزی را ابلاغ کرد، بر این اساس موضوع عوارض برخی محصولات صیفی از جمله صادرات پیاز، گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی طی مکاتبه‌ای از سوی دفتر مقررات صادرات و واردات به گمرک ایران اعلام شده بود. برای صادرات گوجه‌فرنگی غیرگلخانه‌ای، 100 درصد قیمت پایه، صادرات سیب‌زمینی...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

قابل پیش بینی است که در روزهای آینده رئیس جمهور طی یک سخنرانی دستور می‌دهند تا مشکلات فرودگاه امام حل شود. درست مانند دستورهای قبلی‌شان که اقتصاد کشور را سامان داد و دلار را به زیر 20 هزار تومان رساند!

خبرگزاری ایرنا

چابهار - ایرنا - مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: رئیس جمهور برای ساماندهی مناطق حاشیه نشینی چابهار و بهره‌مندی مردم از مسکن مناسب، امکانات آب و برق، مدرسه و بهداشت و صدور سند مالکیت دستورات ویژه‌ای را صادر کرده که این دستورات در حال انجام است.

وب‌گاه الف

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (10) قانون ساماندهی صنعت خودرو پیرامون ساز و کار اسقاط خودرو برای دومین بار به کمیسیون ارجاع شد.

خبرگزاری تسنیم

سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خودروها و موتورسیکلت‌های فعلی پاسخگوی نیاز محیط‌بانان نیست و در بازه زمانی 5 تا 6 ساله فارغ از زمانی که از دست می‌دهیم، برای تعمیرات و نگهداری آن‌ها هزینه‌های زیادی متحمل می‌شویم.

خبرگزاری دانا

قیمت خودرو امروز چهارشنبه 25 آبان 1401 اعلام شد که بر این اساس قیمت تیبا و پراید و تعدادی از خودروهای داخلی اعلام شد.

خبرگزاری دانا

وزیر امورخارجه ایران گفت: در جهت بهبود روابط خارجی باید از ظرفیت افراد با کفایت و نخبه در هر استان مانند شخصیت های علمی و دانشگاهی، روشنفکران، روزنامه نگاران، فعالان برجسته اقتصادی و تجاری استفاده کرد و با تشکیل اتاق فکر برای آینده استان در ابعاد حوزه فعالیت های خارجی برنامه ریزی کرد.

خبرگزاری دانا

مدیر حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و 314 هزار و 51 مسافر در هفت ماهه سالجاری توسط ناوگان مسافری تحت نظارت این اداره کل جابجا شدند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد افزون بر 22 درصد را نشان می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم

وزیر کار گفت: باتوجه به کمبود و نیاز به داروهای آنتی بیوتیک، تولید شرکت داروسازی فارابی به 3 میلیون عدد در ماه افزایش پیدا کرد. همچنین تولید این داروها در کارخانه‌ها از 3 میلیون به 6 میلیون رسید و نسبت به سال گذشته 8 برابر شد.