پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

طبیعت و محیط زیست

طبیعت و محیط زیست

خبرگزاری مهر

کاویانپور گفت: در بخش کشاورزی یک پاسخ مشخصی دارد؛ باید الگوی کشت را تغییر دهیم آب زیادی مصرف می‌کنند و الگوی اقتصادی مناسبی و ارز آوری ندارند باید تجدید نظری در رابطه با آنها صورت بگیرد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، دستگاه‌هایی که هنوز مجوزهای کسب و کار خود را به درگاه ملی مجوزهای کشور متصل نکرده‌اند، معرفی کرد.

خبرگزاری تسنیم

ایجاد گاز متان بر فراز آرادکوه و سایر مراکز دفع پسماند در هر کجای دنیا طبیعی است اما آرادکوه در سال‌های اخیر هشدارهای متعددی دریافت کرده که باتوجه به نگرانی‌های به وجود آمده باید طرح تجهیز آرادکوه یا انتقال آن به مکانی دیگر تسریع شود.

خبرگزاری دانشجو

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو_ سید حسین علوی فرد؛ دولت سیزدهم سعی دارد با افزایش تعرفه صادرات محصولات جالیزی از تولید مازاد آن‌ها جلوگیری کرده و با طرح‌های تشویقی زمین‌های زیر کشت آن‌ها را در اختیار محصولات اساسی قرار دهد. حجت ورمزیاری، مدیر گروه کشاورزی مرکز پژوهش‌های مجلس، در گفتگو با خبرگزاری دانشجو به بررسی آسیب‌های این طرح و بررسی جایگزین‌های مناسب برای آن‌ها پرداخت: دانشجو: اخیرا...

خبرگزاری مهر

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: ارزیابی دانشگاه‌ها بر اساس طرح تحول انجام می‌پذیرد و دانشگاه‌ها باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

وب‌گاه فرارو

گفته بودند بعد از جان باختن «آرمان علی‌وردی» در حوادث اخیر، نام شهرک اکباتان تغییر می‌کند. اولین‌بار این خبر را علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای ششم شهر تهران به خبرنگاران داد و تعدادی از ساکنان اکباتان و کاربران شبکه‌های اجتماعی، آن را واکنشی در برابر اعتراضات اخیر در این شهرک دانستند. سخنگوی شورا در این باره گفته است: «پس از شهادت آرمان علی‌وردی، هزاران تماس با کمیسیون تعیین نام و کمیسیون...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اجرای عوارض صادرات محصولات آب بر که دولت برای محدود کردن کشت محصولات سبزی و صیفی و جایگزینی آن با محصولات اساسی تدبیر کرده بود، اکنون شبهاتی در اجرای آن ایجاد شده است. دیوان عدالت اداری در حکمی دستور معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درخصوص ممنوعیت صادرات محصولات سیب زمینی، گوجه فرنگی، پیاز و بادمجان را مغایر با ماده 23 قانون احکام دائمی...

وب‌گاه گسترش

برای ساخت هر رنگی به مواد اولیه گوناگون نیاز است که هر کدام از این مواد دارای ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی گوناگونی هستند و شناخت آن‌ها برای سازنده رنگ (مهندسین و دانشجویان) لازم و ضروری است.

وب‌گاه فرارو

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با احتمال زنده‌گیری «فراز» (یوزپلنگ نر) از طبیعت توران و انتقال آن به سایت تکثیر برای جفت‌گیری با «ایران» گفت: این سناریو هم وجود دارد که یک یوز نر دیگر را زنده‌گیری کرده و برای جفت‌گیری با ایران از آن استفاده کنیم، اما این طرح مخالفانی دارد و باید نظر کارشناسان را بسنجیم.

وب‌گاه فرارو

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا 16 آبان ماه 1401 نشان می‌دهد آسمان آفتابی و حداکثر دما 17 درجه سانتیگراد خواهد بود.

خبرگزاری دانا

قرار براین بود که «پیروز» در 6 ماهگی به توران منتقل شود اما با توجه به مناسب بودن شرایط جسمانی، مجوز انتقال برایش صادر نشد که به تاخیر افتاده و تصمیم براین شد تا اواخر فرودین ماه سال آینده در پارک پردیسان بماند.

خبرگزاری تسنیم

یکی از حواشیِ این روزهایِ کانال‌های مجازی، انتشار تصویر مهران رجبی به عنوان مجری تلویزیون است؛ تهیه‌کننده «خودمونی» اعتقاد دارد که نیاز به هنرمندی داشتیم که هم پیشکسوت باشد و هم در زندگی شخصی‌اش موفق بوده باشد.

خبرگزاری دانا

امان الله طوقی باتاکید بر ضرورت شناسنامه دار کردن باغهای این استان گفت: بر اساس دستورالعمل جدید ابلاغ شده از وزارت جهاد کشاورزی با همکاری اتاق اصناف کشاورزی 100 هزار هکتار باغات استان شناسنامه‌دار می‌شوند.